AKTS - Sayısal İllüstrasyon

Sayısal İllüstrasyon (GRT322) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sayısal İllüstrasyon GRT322 Alan Seçmeli 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Cenk Alparslan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Görsel alanı yapılandıran uygulamalı, yaratıcı çalışmaların desteklenmesi için tasarlama ve tasarım alanlarındaki eylemleri kapsayan zihinsel süreçleri, duyum ve duygu verilerini örgütleme, yorumlama, görüngü ve olaylara anlam verme yeteneğinin, algılama sürecindeki psikolojik unsurlarla birlikte geliştirebilme
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikolojinin temel kavramlarını bilir
  • Geştalt teorisini ifade eder
  • Algısal süreci etkileyen iç ve dış etkenleri söyler
  • Görsel belleğini geliştirici ve yaratıcı duyarlığa dönük davranışlar gösterir
Dersin İçeriği Bilgisayar ortamında illüstrasyonun mantığı; renk ve katman özellikleri, ışık ve doku etkisi gibi farklı bilgilerle bir illüstrasyonun nasıl oluşturulacağı; reklam sektörüne yönelik çeşitli ürünler; tablet ile dijital çizim, serbest illüstrasyon gibi farklı yaklaşımlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sayısal illustrasyonun tanımı ve uygulama alanları
2 Sayısal illustrasyonda kullanılan yazılımlar – Adobe Illustrator CS
3 Adobe Illustrator – Toolbar, uygulamalar
4 Adobe Illustrator – Menüler, uygulamalar
5 Adobe Illustrator – Paneller, uygulamalar
6 Proje uygulama 1: Fotoğraf üzerinden “trace” yapılarak obje çizimi ve renklendirme
7 Ara Değerlendirme
8 Proje uygulama 2: Karakter yaratma ve eskizler
9 Yapılan eskizlerin bilgisayar ortamına atılması ve renklendirilmesi
10 Proje 3: Seçilen bir grafik bir ürün için konsept doğrultusunda sayısal illüstrasyonlar yapma (minimum 3 çizim)
11 Proje 3: Eskizler ve sayısal ortama aktarma
12 Proje 3: Devam
13 Proje 3: Son düzeltme ve tamamlama
14 Sonuçların değerlendirilmesi- sunum Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır.
15 Sonuçların değerlendirilmesi- sunum Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır.
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. May, R. Yaratma Cesareti, MAY yayınları
2. Berger, J. Görme Biçimleri, Metis Yayınları
3. Denel B. Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Yayınları
4. Aksoy, Ö. Biçimlendirme, KTÜ Yayınları

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir.
3 İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. X
5 Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. X
6 Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. X
7 Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir.
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi).
10 Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
11 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. X
12 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
13 Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 6 5 30
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 2 2 4
Raporlar
Ödevler 8 2 16
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 1 1
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 1 1
Toplam İş Yükü 100