AKTS - Fotoğrafçılık
Fotoğrafçılık (GRT231) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğrafçılık | GRT231 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Fotoğraf dersi ile öğrenmeyi, anlamayı, yargı oluşturmayı sağlarken bir yandan da görmeyi ve gözlem yapmayı öğrenmek amaçlardan bazılarıdır. Öğrencilerin olayları, nesneleri gözlemlemesini izlemesini, bilen kişiler olarak yetiştirilmeleri profesyonel alanda, ileriki yaşlarında bir kazanç kaynağı olması durumu bir yana bir fotoğraf çekiminde doğadaki elemanları yakalamayı orijinal çekimler yapabilmeyi kazandırmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fotoğraf makinesi ve çekim ekipmanları, aydınlatma teknikleri, kompozisyon bilgisi ve baskı öncesi bilgisayar ortamındaki işlemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin amacı, önemi, ve işlenişi hakkında bilgi verilmesi. Günümüzde fotoğrafın kullanım alaları ve kısa tarihçesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
2 | Kullanacağımız aracın ve materyallerin tanıtımı. Fotoğraf makinesinin genel yapısı. Fotoğraf makinesinin tarihi gelişimi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
3 | Enstantene, diyafram, perde ve objektif hakkında bilgi. Objektif ( objektifin optik yapıları, odak uzaklığı, alan açısı, göreli açıklık, ayırıcı güç, alan derinliği netlik derinliği) objektif çeşitleri ( kısa odaklı, geniş açılı, teleobjektifler, değişken odaklı zoom objektifler) objektiflerin bakımı, , | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
4 | Fotoğrafın esası, ışık, ışığın yapısı, ışığın ayrışması, doğal ve yapay ışık, renk, açık, koyu, gri değerler. , ışık ve renk, ışığın fiziksel özellikleri ve renkli duyarlıklara etkisi, farklı ışık kaynakları, doğal ve yapay ışık, aydınlatma biçimleri | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
5 | Fotoğraf makinesini tamamlayan araç ve materyaller. Uzatıcı halkalar, taşıyıcı ayaklar (tripotlar) aydınlatma lambaları, flaşlar, , seyyar deklanşör, pozometre (ışık ölçer). Filtreler ve kullanışları. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
6 | Doğada fotoğraf çekimi yapılması. (Okulun bahçesin de. ) | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Kompozisyon, vizör ve çeşitleri, konunun ışıklandırılması farklı doku elde etme yöntemleri. Rengin algılanamasına etki eden etmenler ( ışık, cevre, uzaklık ) farklı ortamlarda fotoğraf çekimleri ( güneşli, kapalı, karşıdan gelen ışıkta peyzaj grup fotoğrafı çekimleri. ) | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
9 | Çekimde ortaya çıkan yanılgılar, bunların giderilmesi. Yapılan çekimlerin eleştirilmesi. Değerlendirilmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
10 | Ara sınav projeleri ve degerlendirme. | |
11 | Mimari yapılar, yağmurda, sisili havada fotoğraf çekimleri, ışık efekleri fotoğrafları çekimleri | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
12 | İki boyutlu ve üç boyutlu sanat eserlerinin fotoğraflarının çekimi vb.) | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
13 | Portre fotğrafları çekimi, spor ve hareketli fotograf çekimleri. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
14 | Gece çekimleri, su da yansımalar, hayvan fotğrafları çekimleri | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Demirel İbrahim, Fotoğraf 1,2,3,4 |
---|---|
2. Canon, Fotoğrafın Temel Bilgileri | |
3. AFSAT Yayınları | |
4. National Geographic Dergisi ‘Fotoğrafcılık Okulu’ CD leri |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 60 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 11 | 2 | 22 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 |