AKTS - İllüstrasyon
İllüstrasyon (GRT321) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İllüstrasyon | GRT321 | 5. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Görsel İletişim aracı olarak İllüstrasyon sanatı ve tekniklerinin tanıtılması, örnekler ile uygulamalı olarak irdelenmesi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Görsel iletişim/görsel anlatım aracı olarak illüstrasyonun uygulamalı olarak irdelenmesi; basılı medyadan seçilen illüstrasyon örneklerinin stil ve kişisel yaklaşımlarının tanımlanabilmesi amacı ile tartışılması ve analiz edilmesi; teknik ve sanatsal değerlendirmelerin çalışma içeriğini yansıtılması; belirlenen illüstratif dillerle verilecek proje |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İllüstrasyon nedir? İllüstratör kimdir? Ne yapar? Ünlü illüstratörlerden örnekler. İllüstrasyonun uygulama alanları. | Her ders sonunda bir sonraki konu, istenilen malzemelerle birlikte verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
2 | İyi bir illüstratör nasıl olunur? İyi bir eser nasıl ortaya çıkarılır? Kara kalem uygulama yöntemleri (elementer ifade). | Herhangi bir bitki ya da hayvan konusu üzerinde uygulama ödevi verilir. |
3 | İllüstrasyon alanlarına uygun teknikler ve örnekler. Renkli kalem uygulama yöntemleri (elementer ifade). | Bir önceki hafta karakalem çalışılan konuyu renkli kalemlerle uygulama ödevi verilir. |
4 | Guaj Boya ve Sulu Boya teknikleriyle uygulama | Bir önceki hafta renkli kalemlerle çalışılan konuyu guaj ve sulu boya ile uygulama ödevi verilir. |
5 | Kolaj tekniği ile illustrasyon | Farklı bir ödev verilir |
6 | İllustrasyonun reklam, tasarım ve çağdaş sanatla ilişkileri ve örnekler. Kompozisyon (Anlamlandırma). | 3.ve 4 hafta çalışılan konuyu anlamlandıracak bir kompozisyon içinde kullanılması ödevi verilir. |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Fotoğraf makinesi, scanner, bilgisayar (çeşitli programlardan gerekli menülerin ) ortaklığı ile illustratörün tasarım aşamasındaki kazanımları. | 3., 4. ve 5. haftalarda yapılan çalışmaların yandaki teknolojik araçlarla yeniden düzenlenmesi ödevi verilir. Örnek skalası istenir. |
9 | Historical re-enactment/Tarihi canlandırma, mate painting gibi editorial ya da medical illustrasyonlar gibi yönlendirmeli resimleme alanları ve yaygın tekniklerden örnekler. | Uygulamalı ödev verilir. |
10 | Historical re-enactment/Tarihi canlandırma, mate painting gibi editorial ya da medical illustrasyonlar gibi yönlendirmeli resimleme alanları ve yaygın tekniklerden örnekler. | Uygulamalı ödeve devam edilir |
11 | Önceki haftalarda elde ettikleri birikimle, öğrencilerin grafik tasarım kapsamında taslak olarak sundukları final önerilerinin kapsamı (konu belirleme, öyküleştirme), uygulama biçimleri, planlama ve projelendirme. | Proje Konuları: Kültürel, mitolojik ve tarihsel (Anadolu Uygarlıklarından), Medical, Editorial, Eğitsel Araç ve Gereçler v.b. |
12 | Proje planı kapsamında eskiz çizimler, yaratıcı fikirleri ifade edebilme uygulamaları. | Uygulamalı araştırmaya devam edilir. |
13 | Proje çalışması | Uygulamalı araştırmaya devam edilir. |
14 | Proje çalışması | Uygulamalı araştırmaya devam edilir. |
15 | Sonuçlandırma, sunum yöntemleri ve ön değerlendirme | Çalışmalar teslim alınır. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 6. D. Rees, How to be an Illustrator, London, 2008 |
---|---|
7. F. D.K. Ching, Drawing: A Creative Process, New York, 1990 | |
8. C. Slade, The Encyclopedia of Illustration Techniques, New York, 1997 | |
9. R. Howard, The Illustrator's Bible, New York 1992 | |
10. A. Loomis, Creative Illustration, New York, 2012 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 2 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 4 | 40 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |