AKTS - Grafik Tasarım III
Grafik Tasarım III (GRT301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarım III | GRT301 | 5. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
GRT202 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tasarım problemleri karşısında değişik uygulama biçimlerini kullanabilme becerisinin kazanılması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Piktogram çalışmaları: stilizasyon yöntemiyle oluşturulmuş görsel bildirişim simgeleri projesi; herhangi bir kurum veya organizasyon için hazırlanmış piktogram seti tasarlama süreci; bilgilendirme tasarımı çalışmaları; piktogram çalışmalarında öğrenilen bilgilerin, temel tipografi bilgileri ile birleştirilip infogram oluşturulması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, örneklerin incelenmesi. 1. Ana projenin verilmesi (Pictoplasma Konferansı logo, tanıtım afişi, bilgilendirme ve totem tasarımı) fikir ve eskiz üretme aşaması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
2 | Çoklu projenin logo tasarımı aşamasına başlanması. Eskizlerin bilgisayar ortamına geçirilerek Adobe İllustrator programında çalışma uygulamalarına başlanması, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
3 | Çoklu projenin logo tasarımına devam edilerek sonlandırılması. Adobe İllustrator programında çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. Logo örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
4 | Çoklu projenin afiş tasarımı aşamasına başlanması. Adobe İllustrator ve Adobe Photoshop programlarında paralel çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. Logo örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
5 | Çoklu projenin afiş tasarımı aşamasına başlanması. Adobe İllustrator ve Adobe Photoshop programlarında paralel çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. Logo örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
6 | Çoklu projenin afiş tasarımının teslim edilmesi. Projenin bilgilendirme tasarımı ayağına geçiş, örnekler üzerinden konu hakkında bilgi verilmesi, eskiz çalışmaları. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Çoklu projenin bilgilendirme tasarımı ayağına devam ediş. Adobe İllustrator ve Adobe Photoshop programlarında paralel çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
9 | Çoklu projenin bilgilendirme tasarımı ayağına devam ediş. Adobe İllustrator ve Adobe Photoshop programlarında paralel çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
10 | Çoklu projenin bilgilendirme tasarımının eleştiriler doğrultusunda sonlandırılması, Adobe İllustrator ve Adobe Photoshop programlarında paralel çalışma uygulamalarına devam edilmesi, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. örneklerinin incelenmesi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
11 | 2. Ana Projeye geçiş (Sinema Filmi Afişi). Örneklerin incelenmesi, konsept çalışmaları. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
12 | Konsept çalışmaları doğrultusunda belirlenen fikirlerin prodüksiyon aşaması, çekim denemeleri. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
13 | Çekimler sonrası elde edilen görüntülerin bilgisayar ortamına taşınarak işlenmeye başlanması. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
14 | Sayısal ortamda Tipografi ve görüntünün işlenmesi, slogan çalışmaları | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
15 | Eleştiriler doğrultusunda çalışmanın sonlandırılması | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 2. E. BECER, İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara, 2000. |
---|---|
3. N.K. SARIKAVAK, Görsel iletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri, Ankara, 2014. | |
4. T.F. Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul, 2004. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 80 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 11 | 10 | 110 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 6 | 5 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 250 |