AKTS - Bilgisayarla Tasarım II
Bilgisayarla Tasarım II (GRT226) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarla Tasarım II | GRT226 | 4. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
GRT223 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin Grafik Tasarım Programlarını etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamak (Adobe CS4 – CS6) |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Grafik tasarım programlarının tasarım sürecine nasıl etki ettiği ve birbirleri ile nasıl kullanılabildiği; Illustrator programı, vektörel tasarımın mantığı; çeşitli grafik ürünlerin tasarlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım programlarına genel giriş | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
2 | Tasarım programlarının amaç ve işlevlerinin anlatılması | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
3 | Programların menülerinin öğretilmesi- Adobe CS3 –CS4 serisinin öğretilmesi | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
4 | Fotoğraf-vektör ve renklerin birlikte uygun bir şekilde kullanılmasının öğretilmesi | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
5 | Pratik yapmak amacıyla bir ürünün (örn: dergi-logo, kapak) bilgisayar ortamında çalışılması | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
6 | Grafik tasarım programında, tasarım kaygısı olmaksızın çalışmaların çeşitlendirilip, uygulamaların yapılması | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
7 | Ara sınav için gerekli tekrarların ve pratiklerin yapılması | |
8 | Ara sınav (Çalışmaların değerlendirilmesi) | |
9 | Atılım Üniversitesi Sanat Dergisi Çalışmalarının yapılması | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
10 | Dergi içeriklerinin belirlenmesi ve bu içeriğe göre iç sayfaların mizanpajlarına geçilmesi | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
11 | Gerekli fotoğraf ve yazıların, sayısal çizimlerin bilgisayar ortamında tasarım kaygısıyla pratiğe aktarılması | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
12 | Kapak çalışmasının yapılması | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
13 | Dijital ortamda ya da matbaa ortamında sürecin anlatılması | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
14 | Final için sunulacak projenin değerlendirilmesi | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
15 | Final için sunulacak projenin değerlendirilmesi | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ortak amaç, ADOBE INDESIGN CS3, Medyasoft Yayınları, 2008 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Herkes İçin Grafik Tasarım, Pusula, Ankara, 2014. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 6 | 50 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 8 | 80 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 6 | 36 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |