AKTS - Sayısal Tipografi
Sayısal Tipografi (GRT222) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sayısal Tipografi | GRT222 | 4. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
GRT221 ve GRT223 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tasarımda, tipografi problemleri karşısında değişik uygulama biçimlerini kullanabilme becerisinin kazanılması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilgisayar ortamında yazı kullanma, biçim ve leke olarak yazı karakterlerinin etkileri; harflerin etkileri ve metin örüntüsünün kullanımı; deneysel tasarımlar ve poster, dergi kapağı gibi tasarımlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, örneklerin incelenmesi. 1. Ana projenin verilmesi (Organik Tipografi Projesi) fikir ve eskiz üretme aşaması. | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
2 | Eskizlerin bilgisayar ortamına geçirilerek Adobe İllustrator programında çalışma uygulamalarına başlanması, program bilgilerinin örneklerle verilmesi. | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
3 | Eskizler doğrultusunda projenin ilerletilmesi. | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
4 | Tipografi Tarihi ile ilgili sunuş. Organik eleştiriler doğrultusunda tipografi projesinin sonlandırılması. | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
5 | Tipografi Tarihi ile ilgili sunuş. Font incelemeleri, örnek çalışmaların incelenmesi. | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
6 | 2. Projeye başlama. Archieve dergisi için karşılıklı iç sayfa uygulaması ve kapak tasarımı. örnekler üzerinden konu hakkında bilgi verilmesi, eskiz çalışmaları. | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | 2. Projeye devam. Archieve dergisi için karşılıklı iç sayfa uygulaması ve kapak tasarımına devam. | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
9 | 2. Projeye devam. Archieve dergisi için karşılıklı iç sayfa uygulaması ve kapak tasarımına devam. | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
10 | 2. Projeye devam. Archieve dergisi için karşılıklı iç sayfa uygulaması ve kapak tasarımını sonlandırma. | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
11 | 3. Projeye geçiş. (Matris Projesi) Örneklerin incelenmesi, eskiz çalışmaları. | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
12 | 3. Projeye devam. Sayısal ortamda projenin ilerletilmesi. Örneklerin incelenmesi, | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
13 | 3. Projeye devam. Sayısal ortamda projenin eleştiriler doğrultusunda ilerletilmesi. Örneklerin incelenmesi, | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
14 | 3. Projeye devam. Sayısal ortamda projenin ilerletilmesi. Örneklerin incelenmesi, | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
15 | Eleştiriler doğrultusunda çalışmanın sonlandırılması | Konu ile ilgili araştırma ve okuma yapılacak. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Sarıkavak, N. Kemal. Çağdaş Tipogafinin Temelleri. Seçkin yayıncılık, Ankara, 2004. |
---|---|
2. Carter, R. Day, B. Meggs, P. Typographic Design: Form and Communication. New Jersey: Wiley, 2006. | |
3. Donald E. Knuth, Digital Typography, Canada: CSLI Publications, LSJ University, 1999, | |
4. Becer, Emre. Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2000. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 80 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 6 | 36 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |