AKTS - Grafik Tasarım II
Grafik Tasarım II (GRT202) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarım II | GRT202 | 4. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
GRT201 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Grafik Tasarım dersinin amacı, grafik anlatım dili; kavram, kavramın kullanılması, grafik resimleme dili içinde kavram, grafik anlatım teknikleri görsel malzeme ve tekniği ile incelenerek kavratmak ve uygulamalar yapmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel grafik sembolleri üzerinden, grafik tasarımda hacim ve boyut algısı oluşturulması ve temel düzeyde logo çalışmaları için ön hazırlıklar; somut ve soyut kavramların temel grafik disiplin içerisinde görselleştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi. • Harflerden logo çalışmasına giriş • Harflerden logo çalışması devamı | Kurşun kalem, silgi, eskiz defteri getirir. |
2 | • Harflerden logo çalışması eskizlerinin seçilmesi • Harflerden logo çalışmasının tamamlanması | Rapido, mürekkep, fırça vb. malzemelerin getirilmesi. |
3 | • Renkli stilizasyona giriş • Renkli stilizasyon çalışması devamı | Guaj boya, fırça, palet, su kabı, Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
4 | • Renkli stilizasyon çalışması devamı • Renkli stilizasyon çalışmasının tamamlanması | Guaj boya, fırça, palet, su kabı, Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
5 | • İllüstrasyon çalışmasına giriş • İllüstrasyon çalışması devamı | Serbest boyama tekniği için kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
6 | • İllüstrasyon çalışması devamı • İllüstrasyon çalışması devamı | Serbest boyama tekniği için kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
7 | Ara Değerlendirme | Yedinci haftaya kadarki çalışmaların dosya hazırlığı. |
8 | • İllüstrasyon çalışması devamı • İllüstrasyon çalışmasının tamamlanması | Serbest boyama tekniği için kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
9 | • Simetrik kompozisyon tasarımına giriş • Simetrik kompozisyon tasarımı devamı | Guaj boya, fırça, palet, su kabı, Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
10 | • Simetrik kompozisyon tasarımı devamı • Simetrik kompozisyon tasarımının tamamlanması | Guaj boya, fırça, palet, su kabı, Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
11 | • Fanzin çalışmasına giriş • Fanzin çalışması devamı | Dijital ya da analog, kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
12 | • Fanzin çalışması devamı • Fanzin çalışması devamı | Dijital ya da analog, kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
13 | • Fanzin çalışması devamı • Fanzin çalışmasının tamamlanması | Dijital ya da analog, kullanılacak malzemelerin getirilmesi |
14 | • Proje uygulama ve kritikleri. Final sınavına hazırlık ve revizyonlar | Onaltıncı haftaya kadarki çalışmaların dosya hazırlığı. |
15 | • Proje uygulama ve kritikleri. Final sınavına hazırlık ve revizyonlar | Onaltıncı haftaya kadarki çalışmaların dosya hazırlığı. |
16 | Genel Sınav | Çalışmaların dosya içinde teslimi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Becer, E,(2015), İletişim ve Grafik Tasarım. Dost, Ankara. |
---|---|
2. Becer, E,(2007), Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost, Ankara. | |
3. Bektaş. D,(1992), Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi , İstanbul | |
4. Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Ankara 2007. | |
5. E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, İstanbul 2014. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 6 | 90 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 6 | 15 | 90 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 250 |