AKTS - Grafik Tasarım I
Grafik Tasarım I (GRT201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarım I | GRT201 | 3. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
GRT102 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Grafik Tasarım dersinin amacı, grafik anlatım dili; kavram, kavramın kullanılması, grafik resimleme dili içinde kavram, grafik anlatım teknikleri görsel malzeme ve tekniği ile incelenerek kavratmak ve uygulamalar yapmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Grafik anlatım dili; grafik anlatım teknikleri, görsel malzeme ve tekniği; simgesel ve kavramsal grafik tasarım çalışmaları ( piktogram-kurum kimlik çalışmaları v.b); grafik tasarım içindeki problem çözüm teknikleri; soruna yaklaşım, araştırma, analiz, sentez aşamalarıyla kompozisyon bilgisi verilir ve kompozisyon çalışmaları; renk bilgisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi • Metamorfoz konusuna giriş, konu ile ilgili sınıf çalışması • Dönüştürülecek yapay objenin seçilmesi ve obje etüdüne başlangıç | Kurşun kalem, silgi, eskiz defteri getirir. |
2 | • Yapay obje etüdünün tamamlanması, proje kritiği • Metamorfoz aşamalarının tanımlanarak ilerletilmesi | Etüdü yapılacak objenin, kağıdın, etüt çalışmasına uygun sertlikte kalemlerin getirilmesi. |
3 | • Metamorfoz aşamalarının tamamlanması, proje kritiği, doğal objenin renkli çalışması • Çıkan sonuç üzerinden piktograma giriş | Etüdü yapılacak objenin, kağıdın, etüt çalışmasına uygun sertlikte kalemlerin getirilmesi. |
4 | • Piktogram çalışmasının devamı ve eskizlerin seçtirilmesi • Piktogram çalışmasının tamamlanması, kullanılan yapay obje üzerinden yeni bir kompozisyon tanımlanmasına giriş (çizgisel – siyah beyaz – miktar analizi – yalın renkler – kontrast) | Etüdü yapılacak objenin, kağıdın, etüt çalışmasına uygun sertlikte kalemlerin getirilmesi. |
5 | • Çizgisel kompozisyon için 16 araştırma örneğinin kritiği • Seçilen kompozisyonun siyah beyaz araştırmalarına başlangıç | Etüdü yapılacak objenin, kağıdın, etüt çalışmasına uygun sertlikte kalemlerin getirilmesi. |
6 | • Siyah beyaz kompozisyon için 16 araştırma örneğinin kritiği • Siyah beyaz kompozisyonun bitirilmesi | Guaj boya, fırça, palet ,su kabı ,Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
7 | • Vize Sınavı (Jüri) • Miktar analizi araştırmalarına başlangıç | Guaj boya, fırça, palet ,su kabı ,Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
8 | • Miktar analizi araştırmaları devamı | Guaj boya, fırça, palet ,su kabı ,Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
9 | • Miktar analizi çalışmasının tamamlanması çalışması | Guaj boya, fırça, palet ,su kabı ,Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
10 | • Yalın renk kontrastı araştırmalarına giriş • 16 araştırma örneğinin kritiği | Guaj boya, fırça, palet ,su kabı ,Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
11 | • Yalın renk kontrastı çalışmasının tamamlanması | Guaj boya,fırça , palet ,su kabı ,Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
12 | • Açık koyu renk kontrastı araştırmalarına giriş • 16 araştırma örneğinin kritiği | Guaj boya,fırça , palet ,su kabı ,Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
13 | • Açık koyu renk kontrastı çalışmasının tamamlanması | Guaj boya,fırça , palet ,su kabı ,Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
14 | • Final sınavına hazırlık ve revizyonlar | Guaj boya, fırça , palet ,su kabı ,Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
15 | • Final sınavına hazırlık, sınav öncesi kritikleri ve revizyonlar | Guaj boya, fırça, palet ,su kabı ,Eskiz kağıdı ve kalemlerin getirilmesi. |
16 | Genel Sınav | Onaltıncı haftaya kadarki çalışmaların dosya hazırlığı. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. E. BECER, İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara, 2015 |
---|---|
2. E. BECER, Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara, 2007 | |
3. D. BEKTAŞ, Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, İstanbul, 1992 | |
4. A. TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Ankara 2007. | |
5. E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, İstanbul 2014. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 6 | 90 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 6 | 15 | 90 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 250 |