AKTS - Grafik Tasarım Programlarına Giriş
Grafik Tasarım Programlarına Giriş (GRT181) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarım Programlarına Giriş | GRT181 | 1. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencinin temel grafik programları ile tanışmasını sağlamak, ileriki dönemlerdeki bilgisayar ağırlıklı tasarım derslerine uyumunu kolaylaştırmak. Bir tasarım sürecinin fikirden sonuca sayısal ortamda nasıl geliştiğini ve programların buradaki yerini kavratmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarına giriş; vektör ve piksel bazlı grafik işlemenin farklılıkları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme. | Ders ile ilgili kaynakların göz gezdirilmesi. |
2 | Adobe Illustrator programına giriş, vektör tabanlı programlar hakkında bilgilendirme | Gerekli ekipmanın alınması (not defteri, eskiz kalemi), kaynakların okunması. |
3 | Temel grafik ilkesi olarak denge | Adobe Illustrator ile ilgili gerekli ön inceleme |
4 | Temel grafik ilkesi olarak zıtlık | Zıtlık ile ilgili örneklerin incelenmesi |
5 | Temel grafik ilkesi olarak ritm | Ritm ile ilgili örneklerin incelenmesi |
6 | Tipografinin vektör tabanlı programlarda kullanımı | Tipografik yaklaşımların incelenmesi |
7 | Ara Sınav | |
8 | Adobe Photoshop programına giriş, Pixel tabanlı programlar hakkında bilgilendirme | Photoshop ile ilgili ön çalışma yapılması |
9 | Photoshop programında bir fotoğrafın dekupe edilmesi. | Fotoğraf çekilip gelinmesi |
10 | Dekupe edilmiş fotoğrafın başka bir fotoğraf ile kaynaştırılması. Işık ve renk özellikleri | Öğrencinin çekeceği bir fotoğrafın dekupe edilmesi. |
11 | Doku ile ilgili bilgilendirme, katman kullanımı | Gerekli fotoğraf ve ön çalışmaların yapılması |
12 | Piksel tabanlı programda Tipografi kullanımı ve yazı karakterleri ayarları | Yazı karakterleri ile ilgili araştırma yapılması |
13 | Photoshop araçları hakkında genel bilgiler ve alıştırmalar | Photoshop ile ilgili ön çalışma yapılması |
14 | Posterin tarihçesi hakkında kısa bilgi, dijital ortamda poster tasarımı süreci | Poster ile ilgili çalışma yapılması |
15 | Seçilmiş konu ile ilgili bir poster çalışması | Öğrencilerin önceden fotoğraf çekerek ve konu hakkında araştırma yaparak gelmesi |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Weill,A. Grafik Tasarım, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2008. |
---|---|
2. Ambrose, G. Harris, P. The fundamentals of graphic design, ava academia, 2009 | |
3. Timothy,S. Design elements : a graphic style manual : understanding the rules and knowing when to break th | |
4. Herkes İçin Grafik Tasarım, Pusula, Ankara, 2014. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 19 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 125 |