AKTS - Grafik Tasarımında Desen I
Grafik Tasarımında Desen I (GRT111) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarımında Desen I | GRT111 | 1. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Desen Bilgisi kazandırma. Görsel algı yeteneğini geliştirme ve çizme yetisinin geliştirmek. Doğru görme ve doğru biçimlendirme, İfade edebilmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Doğadan obje etütleri; modelden desen çalışmaları: alçı büst, tors, canlı modelden desen çizimleri; gövdelerde hareket planları: gövde çizimleri, gövdenin kübist formu, geometrik, sadeleştirilmiş, hareketli ve fonksiyonlu figürler; portre çizimleri; figüre kimlik kazandırma; figüre hareket kazandırma; hızlı çizim teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Desenin tanımı, plastik sanatlardaki yeri ve önemi, desen sanat tarihi. Çizgi araştırmaları Genel Sınav | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Desende teknikler ve desen çizim aşamaları. Prizmatik obje çizimleri | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
3 | Desende konular. Prizmatik obje çizimleri | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
4 | Desen türleri. Yuvarlak çizgili obje çizimleri | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
5 | Desende yöntemler. Yuvarlak çizgili obje çizimleri | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
6 | Desende öğeler. İki ve daha fazla obje ile kompozisyon çalışmaları | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Desende öğeler. Düz ve yuvarlak çizgili objelerin çizimi | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
9 | Desende öğeler. Düz ve yuvarlak çizgili çok objeli çizimler | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
10 | Desende kompozisyon. Tors çizimleri | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
11 | Desende perspektif. Obje- mekân çizimlerinde kompozisyon | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
12 | Desende anatomi. Tors Çizimi | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
13 | Canlı model desen çizimi | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
14 | Desende oranlar, hareket ve planlar. Canlı model desen çizimi | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
15 | Canlı model desen çizimi | Ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma ve çizim yapmaları sağlanacaktır. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. S. ETİKE, Desen, Ankara, 2001 |
---|---|
2. İ. AVCI, Önce Desen Sonra Desen, İstanbul, 2001 | |
3. H .ÇELİK, Çizginin Gücü, İstanbul, 2003 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 50 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 20 | 3 | 60 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 175 |