AKTS - Sergileme Yöntemleri

Sergileme Yöntemleri (ART296) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sergileme Yöntemleri ART296 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Farklı meslek disiplinlerinde eğitim alan öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim ve iletişim amacı ile kullanılan sergileme yöntemlerini yazılı, görsel materyallerle ve uygulamalı olarak tecrübe etmesi.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ana sergileme temaları, bunların tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Eğitim aldığı meslek disiplininde sergi ve fuar faaliyetlerine yönelik hazırlıklar hakkında ve farklı disiplinler arasında gerçekleşen işbirliğinin önemi konusunda bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği Fuar, müze, galeri, Expo gibi farklı sergileme yöntemleri hakkında genel ilke ve kabuller, modern yöntemler kullanılarak hazırlanan sergiler ile geliştirilen iletişim teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgilendirme
2 Sergi ve fuar ile ilgili temel tanımlar ve kavramlar
3 Tarihsel gelişim içinde sergi tasarımı
4 Müze ve galerilerde kullanılan sergileme yöntemleri
5 Müze ve galeri örneklerinin irdelenmesi
6 Fuar tasarımı ve tarihi süreç içindeki gelişimi
7 Fuar stantlarının tasarımına yönelik ilkeler ve tasarım kriterleri
8 Ödev sunumları ve tartışma
9 Türkiye ve dünyada fuar ve sergi tasarımlarının irdelenmesi
10 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Marka belirleme, kurumsal kimlik ve ihtiyaç analizleri
11 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler
12 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler
13 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler
14 Ödev sunumları ve tartışma
15 Ödev sunumları ve tartışma
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Erdoğan, E. ve Erdinç, L. (2009). Peyzaj Yapıları. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
2. İpek, G. (2002). Fuar ve Stand Tasarımı. İstanbul: Yem Yayınları.
3. Locker, P. (2013). Stant Tasarımı ve Sergileme. Sezen Haskatar (Çev.). Literatür Yayınları.
4. Thomson, G. (1986). The Museum Environment. Butterworth-Heinemann Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 1 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum 2 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 20
Toplam 21 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 20
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir.
3 İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular.
5 Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır.
6 Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
7 Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. X
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi).
10 Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
11 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler.
12 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
13 Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 1 10 10
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 2 10
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 6 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100