AKTS - Sosyal Sorumluluk Proje
Sosyal Sorumluluk Proje (HUM201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Sorumluluk Proje | HUM201 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Uygulama-Alıştırma, Alan Gezi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin, Toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlılığını arttırmak toplumsal ve çevresel sorunların çözümüne aktif biçimde katkıda bulunmalarını sağlamak. Sivil Toplum Kuruluşları’nın çalışmalarında ve projelerinde etkin olarak görev almalarını sağlamak. Sivil Toplum Kuruluşu-Üniversite işbirliğinin gelişmesine katkıda bulunmak. Grup çalışmasını özendirmek ve öğrenciler arasındaki iletişimi ve etkileşimi arttırmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Toplumsal ve çevresel sorunlar; sivil toplum kuruluşları; sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği; takım çalışması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1-2 Tanışma, dersin tanıtımı. | Fotokopi hazırlanır. Sunu yapılır. |
2 | 3-4 Öğrenci 18 Saat gönüllü çalışma yapılacağı yeri bulur ve onaylatır. | Ankara’da bulunan huzurevleri, rehabilitasyon merkezleri, sivil toplum kuruluşları belirlenir. |
3 | 5-13 Öğrenci 18 saat gönüllü çalışma yapmaya başlar. Kitap ve giysi kampanyalarına katılır. Eğlenceli Bilim Merkezinde yapılan gönüllü eğitim çalışmalarına destek olur (15 saat) Bir Sivil Toplum Kuruluşu (STK) tanıtımı yapılan ödev gönderilir. | Kuruma yazı gönderilir. Yardım kampanyası duyuruları yapılır. Haftanın hangi günü geleceğine karar verilir. Hangi STK tanıtılacağına karar verilir. |
4 | 14-16 Her öğrenci ile yüz yüze görüşülür. Gönüllü çalışmayla ilgili fotoğraf ve belgeler incelenir. Eksikler belirlenir. Eksikler tamamlanır. | Her öğrenci randevu alır. En az 15 dakika görüşme yapılır. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Faydalı Linkler; http://www.e-devlet.com/sivil_toplum_kuruluslari/ http://ankara.aile.gov.tr/tr http://www.huzurevibul.com/tr/index.asp?q=kurumListe&kurum=16 http://www.webrehberi.biz/3-3-13/ankaradaki-ozel-egitim-ve-rehabilitasyon-merkezleri.aspx http:// |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 1 | 60 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 6 | 18 | 108 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Projeler | 5 | 15 | 75 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 185 |