AKTS - Sanatçı Kitabı
Sanatçı Kitabı (GRT414) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatçı Kitabı | GRT414 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Sanatçı kitabı tasarlama ve üretme. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kitabın tarihi, kitap sanatı ve sanatçı kitabı, sanatçı kitabı üretim yöntemleri, sanatçı kitabı tasarımı, sanatçı kitabı üretimi, sanatçı kitabı sergilenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı,amacı,işleniş biçimi ve örnekler. | |
2 | Konu belirleme ve bu konuda teorik ve uygulamalı araştırma. | |
3 | Yapılan araştırmaların eskiz haline getirilmesi | |
4 | Eskiz çalışmaları | |
5 | Eskiz çalışmaları | |
6 | Deneysel örnekler: Farklı tekniklerin ayrı ayrı ve bir arada kullanılmasına dayanan uygulamalar üzerinde çalışmalar | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Deneysel uygulamalardan çıkarımlarla orijinal uygulamaların belirlenmesi | |
9 | Farklı malzeme ve kağıt türlerinin araştırılması, denenmesi | |
10 | Kitabı biçimlendirme ve boyutlandırma çalışmaları, maket çalışması | |
11 | Tasarım Uygulamaları | |
12 | Tasarım Uygulamaları | |
13 | Tasarım Uygulamaları | |
14 | Uygulamaların tamamlanarak el yapımı kitap formatına dönüştürülmesi: Harman ve cilt teknikleri | |
15 | Uygulamalar üzerinde tartışma ve değerlendirme, Uygulamaların sunuşu | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. • Albert Labarre, Kitabın Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 1995 |
---|---|
2. • Bülent Erkmen ve Diğerleri, “Bir Kitabın Organları.” Geçmişiyle gelecek arasındakıvranan sanat: Çağdaşlık Sorunları. Salı Toplantıları, YKY, İstanbul, 1993 | |
3. • Doğu Gündoğdu, Sanat objesi olarak kitap ve alternatif fotoğrafçılık teknikleri kullanılarak sanatçı kitabı tasarlanması, hacettepe Üniversitesi, 2017, Ankara | |
4. • Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım, İnklap Kitapevi, istanbul, 2004 | |
5. • Fatma Türe ve Heyet, Kitap Üzerine Anatomi Dersleri: kalemşörlere ve harfperestleredair, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993 | |
6. • Johanna Durcker, The Century of Artist’s Books, Grannary Books, New York, 1995 | |
7. • John O’Reilly, Experimantal Formats, RotoVision, Mies, 2001 | |
8. • Melike Taşcıoğlu, Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, Yem Yayınları,İstanbul, 2013 | |
9. • Orhan Öcal, Kitabın Evrimi, İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1971 | |
10. • Stefan Klima, Artists Books: A Critical Survey of the Literature, Granary Books, NewYork, 1998 | |
11. • T. Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnklap Kitapevi, İstanbul, 2004 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 2 | 50 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 2 | 50 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 4 | 40 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 150 |