AKTS - Sanatçı Kitabı

Sanatçı Kitabı (GRT414) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sanatçı Kitabı GRT414 Alan Seçmeli 2 2 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Doğu Gündoğdu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Sanatçı kitabı tasarlama ve üretme.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Kitabın tarihini anlatır. • Sanatçı kitabı kavramını tartışır. • Tasarım problemlerini kitap formatında çözme aşamasını tanır. • Problemi analiz eder ve gerekli araştırmaları yapar. • Eskiz ve maketlerle olası çözümlere dair fikir üretir. • Geliştirdiği fikirler arasından konuya en uygun olanını bulur ve uygular. • Fikre uygun baskı tekniklerini dener. • Geliştirilen fikirleri uygulamada çeşitli basım ve çoğaltım tekniklerini etkin olarak kullanır. • Gerekli biçim, katlama ve ciltleme teknikleri tanır. • Bu teknikleri fikri görselleştirmeye yönelik kullanır. • Fikir eskiz ve maketlerinde tasarlanan görsele ulaşır. • Kitabı bir aktarım biçimi olarak ele alır. • fikrini savunur. • eleştirilere cevap verir. • fikrini destekleyen görsel açılımları sergiler ve sunar. • Tasarlanan görseli sunar ve eleştirir. • Teknik bilginin kitap formuna aktarılması aşamalarını öğrenir. • Basım ve çoğaltım türevlerini ve tekniklerini tanır. • Farklı üretim tekniklerini dener. • Ürettiği projesini sunar.
Dersin İçeriği Kitabın tarihi, kitap sanatı ve sanatçı kitabı, sanatçı kitabı üretim yöntemleri, sanatçı kitabı tasarımı, sanatçı kitabı üretimi, sanatçı kitabı sergilenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı,amacı,işleniş biçimi ve örnekler.
2 Konu belirleme ve bu konuda teorik ve uygulamalı araştırma.
3 Yapılan araştırmaların eskiz haline getirilmesi
4 Eskiz çalışmaları
5 Eskiz çalışmaları
6 Deneysel örnekler: Farklı tekniklerin ayrı ayrı ve bir arada kullanılmasına dayanan uygulamalar üzerinde çalışmalar
7 Ara Sınav
8 Deneysel uygulamalardan çıkarımlarla orijinal uygulamaların belirlenmesi
9 Farklı malzeme ve kağıt türlerinin araştırılması, denenmesi
10 Kitabı biçimlendirme ve boyutlandırma çalışmaları, maket çalışması
11 Tasarım Uygulamaları
12 Tasarım Uygulamaları
13 Tasarım Uygulamaları
14 Uygulamaların tamamlanarak el yapımı kitap formatına dönüştürülmesi: Harman ve cilt teknikleri
15 Uygulamalar üzerinde tartışma ve değerlendirme, Uygulamaların sunuşu
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. • Albert Labarre, Kitabın Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 1995
2. • Bülent Erkmen ve Diğerleri, “Bir Kitabın Organları.” Geçmişiyle gelecek arasındakıvranan sanat: Çağdaşlık Sorunları. Salı Toplantıları, YKY, İstanbul, 1993
3. • Doğu Gündoğdu, Sanat objesi olarak kitap ve alternatif fotoğrafçılık teknikleri kullanılarak sanatçı kitabı tasarlanması, hacettepe Üniversitesi, 2017, Ankara
4. • Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım, İnklap Kitapevi, istanbul, 2004
5. • Fatma Türe ve Heyet, Kitap Üzerine Anatomi Dersleri: kalemşörlere ve harfperestleredair, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993
6. • Johanna Durcker, The Century of Artist’s Books, Grannary Books, New York, 1995
7. • John O’Reilly, Experimantal Formats, RotoVision, Mies, 2001
8. • Melike Taşcıoğlu, Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, Yem Yayınları,İstanbul, 2013
9. • Orhan Öcal, Kitabın Evrimi, İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1971
10. • Stefan Klima, Artists Books: A Critical Survey of the Literature, Granary Books, NewYork, 1998
11. • T. Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnklap Kitapevi, İstanbul, 2004

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 2 50
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 2 50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir.
3 İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. X
5 Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. X
6 Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. X
7 Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. X
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi).
10 Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
11 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. X
12 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. X
13 Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 4 40
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 10 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Toplam İş Yükü 150