AKTS - Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler

Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler (ART290) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler ART290 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Müze bilgisi Müzenin önemini kavrayabilme Müze’de eser incelemesi yapabilme
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Müzeyi tanımlar
  • Müze çeşitlerini söyler ve açıklar
  • Müze tarihçesini anlatır
  • Müzelerin bireysel ve toplumsal önemini açıklar
  • Müzede eser araştırması yapar
  • Yaptığı araştırmayı sunar
Dersin İçeriği Müze kavramı ve tarihsel gelişimi, müze araştırma-ları yaratıcı düşünme ve güncel yaklaşımlar, Dünyada ve Türkiye?de çağdaş müzecilik ve yenilikçi uygulamalar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Müze nedir? Müze Türleri nelerdir?
2 Batı’da müzeciliğin gelişimi Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
3 Osmanlı ve Türkiye’de Müzeciliğin gelişimi Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
4 Müze ve müzecilikle ilgili tanımlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
5 Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
6 Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu
7 Ara Değerlendirme
8 Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunundan tanımlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
9 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
10 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
11 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
12 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar
13 Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
14 Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
15 Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Yayınları.
2. Ünver, E. (2010). Müze ve Müzecilik Ders Notları. Atılım Üniversitesi.
3. Zilcioğlu, Ş. (2008). Prof. Dr. Bekir Onur, Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi, Ankara: Ürün Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir.
3 İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular.
5 Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır.
6 Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
7 Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. X
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi).
10 Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
11 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler.
12 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
13 Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 11 2 22
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 100