AKTS - Sanat Tarihi
Sanat Tarihi (GRT142) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihi | GRT142 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | - Devirleri kronolojik olarak sıralayabilme - Prehistorik devir ile birlikte sanatın ortaya çıkışı, anlamı, önemi ve geçirdiği evreleri tanımlayabilme - Sanat ile ilgili kavramları, terimleri ifade edebilme - Sanatın oluşumunda, gelişiminde insanların yaşadığı doğal çevre, teknoloji, din, sosyo ekonomik yapı ve uygarlıkların birbirleriyle olan etkileşimlerini fark edebilme. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İnsanın ilk ortaya çıkışından günümüze dek olan uygarlıkların sanatı, geçirmiş oldukları evreler ve sanat tarzları; sanatın oluşumunda ve gelişiminde insanın yaşadığı doğal çevre, sosyo-ekonomik yapı, siyasi ve sosyal düzen, teknoloji, din ve uygarlıkların birbirleriyle olan ilişkileri ve etkileşimleri; prehistorik, protohistorik, Erken Tarih ve |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat Terimleri ve Kavramları Üslup Gelişimleri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
2 | İlkel toplumlardan başlayarak sanatın geçirdiği evreler. Prehistorik, Protohistorik Devirde Sanat | " |
3 | Anadolu’da M.Ö.2 binde Sanat; Demir Devri Uygarlıkları Sanatı. | " |
4 | Mısır Sanatı ve Özellikleri | " |
5 | Mezopotamya Sanatı ve Karakteristik Özellikleri | " |
6 | Antik Yunan, Roma, Bizans Devri Sanatı. | " |
7 | ARA SINAV | -- |
8 | Erken, Orta Çağ Avrupa Sanatı; Heykeltraşlık ve Mimaride Perspektif özellikleri, Mekân Komp. özellikleri. | " |
9 | Avrupa’daki çeşitli Sanat Akımları ve Üslup özellikleri | " |
10 | Avrupa’daki çeşitli Sanat Akımları ve Üslup özellikleri | " |
11 | Avrupa’daki çeşitli Sanat Akımları ve Üslup özellikleri | " |
12 | Avrupa’daki çeşitli Sanat Akımları ve Üslup özellikleri | " |
13 | Avrupa’daki çeşitli Sanat Akımları ve Üslup özellikleri | " |
14 | Hümanizm İdealizm, Perspektifçilik, Doğalcılık, Maniyerizm, Barok-Rokoko | " |
15 | Neo. Klasizm; 19.yy. Sanat Akımları | " |
16 | Genel Sınav | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. A.Turani, Dünya Sanat Tarihi, İst,2007 |
---|---|
2. E.H Gomrich, Sanatın Öyküsü, İst, 1980 | |
3. G.Petrov, olaylar içinde Büyük sanatçılar ve Üstün Yapıtları, İst.1979 | |
4. S.K Yetkin, Estetik ve Ana Sorunları, İst.1979 | |
5. I.Edman, Sanat ve İnsan, İst.1977 | |
6. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi 1.2.3 cilt İst. 1987 | |
7. M.Sözen U.Tanyeli, Sanat Kavram ve terimleri Sözcüğü, İst.1986 | |
8. D.Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İst.1993 | |
9. S.Little, İzmler, Sanatı Anlamak | |
10. National Geographic, Visual History of the world, Berlin,2005 | |
11. Adam Hart-Davis, History, The Definitive Visual Guide, from the Dawn of civilization to the Present day, London 2007 | |
12. A.Cotterel, The Penguin Encyclopedia of Ancient Civilizations New York 1988 | |
13. J.McIntosh&C.Twist, Civilizations Ten Thousand Years of Ancient History, London, 2001 | |
14. G.Richter, A Handbook of Greek art, New York 1977 | |
15. A.Şişman Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş İst.2006 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 4 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |