AKTS - Enerji Kaynakları ve Sürdürülebilirlik
Enerji Kaynakları ve Sürdürülebilirlik (ME651) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji Kaynakları ve Sürdürülebilirlik | ME651 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere enerji ve çevre çerçevesinde sürdürülebilirliği öğretmek, teknolojiyi ve teknolojiye bağlı enerji politikalarını öğretmeyi göstermek ve alternatif çözümler üretmek için bir değerlendirme taslağı sağlatmaktır. Bu bağlamda, geleneksel ve yenilenebilir enerji kaynakları, mevcut ve geleceğin teknolojileri; çevresel güçlülük ve zayıflıklarıyla, ekonomik ömürleriyle ve dünya toplumunun sürekli değişen düzenleyici beklentilerinin tatmin edilebilirlikleriyle ilişkilendirilerek incelenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik, kaynak kullanılabilirliği, teknik performans, çevresel etkiler ve ekonomi açısından enerji kullanımı; fosil yakıtlar: kömür, petrol ve doğal gaz; yenilenebilir enerji kaynakları: güneş, rüzgar, jeotermal, gelgit, biyokütle ve hidro ve nükleer enerji. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Genel Enerji Kaynakları | |
3 | Sürdürülebilirlik | |
4 | Sürdürülebilirlik bakışıyla enerji kullanımı. | |
5 | Sürdürülebilirlik bakışıyla enerji kullanımı. | |
6 | Fosil Yakıtlar : Kömür, petrol | |
7 | Fosil Yakıtlar : Doğal Gaz | |
8 | Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına genel giriş | |
9 | Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına genel giriş | |
10 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları : Güneş, Rüzgar, Jeotermal, Solar, wind, geothermal, gelgit, biokütle ile hidro ve nükleer güç. | |
11 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları : Güneş, Rüzgar, Jeotermal, Solar, wind, geothermal, gelgit, biokütle ile hidro ve nükleer güç. | |
12 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları : Güneş, Rüzgar, Jeotermal, Solar, wind, geothermal, gelgit, biokütle ile hidro ve nükleer güç. | |
13 | Teknoloji geliştirme, enerji kaynakları ve enerji teknolojileri arasındaki ilişkiler. | |
14 | Teknoloji geliştirme, enerji kaynakları ve enerji teknolojileri arasındaki ilişkiler. |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | X | ||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | X | ||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | X | ||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | X | ||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | X | ||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | X | ||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | X | ||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 98 |