AKTS - İş Yaşamı için İngilizce I
İş Yaşamı için İngilizce I (ENG301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Yaşamı için İngilizce I | ENG301 | 5. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG201 ve (ENG202 veya ENG204) ve ENG101 ve ENG102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • Bu ders öğrencilerin İngilizce dil kullanım bilgi ve becerilerini geliştirerek ve pekiştirerek mezuniyet sonrası iş yaşamlarında daha etkili iletişim kurmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. • ENG301 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2 seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İş ortamı iletişim becerileri;iş ortamı ilişikileri, performans ölçme ve geribildirim kavramları ve süreçleri,planlama ve düzenlemeler,sosyal medya,işe alım testleri,mülakat,bir servis veya ürün üzerine sunum, websitelerini değerlendirme, iş ile ilişkili e-posta yazma konuları |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | ÜNİTE 1: Communication in Business - İşle ilgili metinleri okuyarak ana noktaları anlama ve belirli bilgileri bulma - Detayları yakalamak için sözlü etkileşimlere dikkatlice odaklanma | |
3 | ÜNİTE 1: Communication in Business - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - Yazılı geri bildirimde bulunmak için bir iş bağlantısına profesyonel bir e-posta yazabilir, - Bir pozisyon için uygun bir adayı öneren tavsiye mektubu yazma | |
4 | ÜNİTE 2: Building Relationships & Networking - Okuma metinlerindeki bilgilerden çıkarımlar ve tahminler yapma - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - İşle ilgili konuşmaları başlatma ve işlevsel dili kullanarak (bilgilendirme, soru sorma, katılma, karşı çıkma vb.) sürdürme | |
5 | ÜNİTE 2: Building Relationships & Networking - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - İşlevsel dili kullanarak (bilgilendirme, soru sorma, katılma, karşı çıkma vb.) işle ilgili konuşmaları başlatma ve sürdürme - İş hayatına yönelik dinleme aktivitelerine etkili ve hızlı bir şekilde yanıt verebilir | |
6 | ÜNİTE 3: Job Application / Video CV - Okuma metinlerindeki bağlamsal ipuçlarını kullanarak bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme - Dinlerken odaklanma, uygun sözlü veya bedensel tepkiler verme, detaylarla ilgili doğru değerlendirmeler yapma ve not alma - Özgeçmiş (CV) ve ön yazı yazma - Video özgeçmiş (Video CV) hazırlama | |
7 | ÜNİTE 4: Job Interviews / Suggestion Letter - Okuma metinlerindeki bağlamsal ipuçlarını kullanarak bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme - Dinlerken odaklanma, uygun sözlü veya bedensel tepkiler verme, detaylarla ilgili doğru değerlendirmeler yapma ve not alma - İş görüşmesinde kullanılabilecek resmi kelime ve ifadelerle işle ilgili konuşmaları başlatma ve sürdürme - Öneri mektubu yazma | |
8 | ÜNİTE 5: Business Meetings - Okuma metinlerini eleştirel bir şekilde analiz etme - Detayları yakalamak için sözlü etkileşimlere dikkatlice odaklanma | |
9 | ÜNİTE 5: Business Meetings - Toplantı gündemi ve toplantı tutanağı yazma - Belirli bir pozisyona uygun bir aday önermek için öneri mektubu yazma | |
10 | ÜNİTE 6: AI in the Workplace - İşle ilgili metinleri okuyarak ana noktaları anlama ve belirli bilgileri bulma - İş hayatına yönelik sözlü etkileşimlerde ana noktaları ve detayları bulabilir | |
11 | ÜNİTE 6: AI in the Workplace - Dili ve beden dilini etkili kullanarak iyi yapılandırılmış sunumlar yapabilir | |
12 | ÜNİTE 7: Marketing and Advertising - Okuma metinlerindeki bilgilerden çıkarımlar ve tahminler yapma - İş hayatına yönelik sözlü etkileşimlerde ana noktaları ve detayları bulabilir - İş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak görüş alışverişinde bulunabilir ve müzakerelere katılabilir | |
13 | SUNUM | |
14 | SUNUM | |
15 | • Genel Tekrar | |
16 | Ödev Teslimi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. NEARPOD Dijital Platformu/ NEARPOD Digital Platform |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller/Supplementary materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödevler | 2 | 40 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | |||||
2 | İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği | |||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi | |||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi | |||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 77 |