AKTS - Makine Dinamiği
Makine Dinamiği (ME426) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Makine Dinamiği | ME426 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MECE303 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tek serbestlik dereceli mekanizmalarda hareket analizi yapabilme, mekanizmalarda sürtünme etkisini içeren kuvvet analizi yapabilme ve dönen cisimlerde ve mekanizmalarda dengeleme yapabilme becerilerini geliştirmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kinematik etki katsayıları, tek serbestlik dereceli sistemlerde hareket denklemi, analitik ve sayısal çözüm yöntemleri, Coulomb ve vizkos sürtünme etkisi, basit ve planet dişli zincirlerinde kuvvet analizi ve güş akışı, dönen cisimlerin dengelenmesi, mekanizmaların dengelenmesi, sıralı çok silindirli motorlarda dengeleme |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve mekanizmaların gözden geçirilmesi | MECE 303 konularının gözden geçirilmesi |
2 | Kinematik etki katsayıları | |
3 | Kinematik etki katsayıları, tek serbestlik dereceli mekanizmalarda hareket denklemi | |
4 | Tek serbestlik dereceli mekanizmalarda hareket denklemi | |
5 | Hareket denkleminin sayısal yöntemlerle çözümü | MATH 380 konularının gözden geçirilmesi |
6 | Tek serbestlik dereceli mekanizmaların genel değerlendirilmesi; hızda kararsızlık ve volanlar | |
7 | Hızda kararsızlık ve volanlar | |
8 | Kayar mafsallarda temas şekli; kayar mafsallarda sürtünme etkisi | |
9 | Kayar mafsallarda sürtünme etkisi | |
10 | Döner mafsallarda sürtünme etkisi | |
11 | Basit ve planet dişli zincirlerinde kuvvet analizi | |
12 | Dönen cisimlerde dengeleme | |
13 | Mekanizmaların dengelenmesi; dört çubuk mekanizmasının dengelenmesi | |
14 | Pistonlu motorlar; sıralı pistonlu motorlarda dengeleme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kinematics and Dynamics of Machinery; R.L. Norton, 1st Ed. In SI units, McGraw-Hill, 2009 |
---|---|
2. Theory of Machines and Mechanisms; J.J. Uicker, G.R. Pennock, J.E. Shigley, 5th Ed., Oxford University Press, 2016 | |
3. Notes on Dynamics of Machinery; E.Söylemez, T.Tümer, N. Özgüven, K. Özgören, METU Mechanical Engineering Department, 1984 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | |||||
2 | İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği | |||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi | |||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi | |||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 |