AKTS - Yenilikçi Ürün Servis ve Sistemler
Yenilikçi Ürün Servis ve Sistemler (IE446) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yenilikçi Ürün Servis ve Sistemler | IE446 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Yenilikçi ürünler, hizmetler ve sistemler hakkında genel bir zihniyet oluşturmak. Yenilikçi ürün, servis ve sistemlerin tasarımı ve gelişimi ile ilgili terminoloji, metodoloji ve stratejiye odaklanan çok disiplinli bir bakış açısı sunmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yenilik, yenilikçi ürünler, hizmetler ve servisler; yenilikçi organizasyonlar, ürünler, hizmetler ve sistemler veya tasarım, geliştirme ve yenilik ile ilgili herhangi bir konu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders İçerği | |
2 | Yaratıcılık ve İnovasyonun Temel Kavramları | |
3 | İnovasyon Çeşitleri | |
4 | Ürün, Servis ve Sistem Tasarım ve Geliştirme Süreçleri | |
5 | Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistem Oluşturma | |
6 | Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistem Vaka Analizleri Tartışma | |
7 | Ara sınav | |
8 | Yenilikçi Zihniyet Yaratımı | |
9 | İnovasyon Vakaları İnşa Etmek | |
10 | Öğrenci Projeleri Ön Sunum ve Kritik | |
11 | Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistemlerin Katma Değer Faydaları- Vaka Analizleri | |
12 | Disiplinler Arası Öğrenci Projesi Sınıf Çalışması | |
13 | Firmaların Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistem Uygulamaları | |
14 | Öğrenci Projeleri Sunumu | |
15 | Öğrenci Projeleri Sunumu | |
16 | Genel tartışma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. [1] Barkus, D. 2014. The Myths of Creativity: The Truth About How Innovative Companies and People Generate Great ıdeas, Jossy-Bass-a Villey Brand. |
---|---|
2. [2] Drucker, P. 1985. Innovation and Enrepreneurship, Harpers & Row. | |
3. [3] Kelly, T. & Littman, J. 2016. The Ten Face of Innovation. | |
4. [4] Glaveski, S. 2017. The Innovation Manager’s Handbook Volume 2. | |
5. [5] Wulfen, G. 2016. Creating Innovative Products and Services, Routledge. | |
6. [6] KOSGEB Girişimcilik El Kitabı. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | |||||
2 | İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği | |||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi | |||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi | |||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 30 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 |