AKTS - Yenilikçi Ürün Servis ve Sistemler

Yenilikçi Ürün Servis ve Sistemler (IE446) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yenilikçi Ürün Servis ve Sistemler IE446 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Yenilikçi ürünler, hizmetler ve sistemler hakkında genel bir zihniyet oluşturmak. Yenilikçi ürün, servis ve sistemlerin tasarımı ve gelişimi ile ilgili terminoloji, metodoloji ve stratejiye odaklanan çok disiplinli bir bakış açısı sunmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler inovasyonun rollerini, boyutlarını ve kapsamlarını anlayabilecekler.
  • Öğrenciler yenilikçi ürünler, hizmetler ve sistemler hakkında geniş bir bakış açısı kazanacaklar.
  • Öğrenciler firmaların ürün, hizmet ve sistemlerin inovasyonu yoluyla stratejik yenilenmeyi nasıl gerçekleştire bileceğini analiz edecekler.
  • Öğrenciler yaptıklar bir projede disiplinler arası çalışmayı deneyimleyecekler.
Dersin İçeriği Yenilik, yenilikçi ürünler, hizmetler ve servisler; yenilikçi organizasyonlar, ürünler, hizmetler ve sistemler veya tasarım, geliştirme ve yenilik ile ilgili herhangi bir konu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Ders İçerği
2 Yaratıcılık ve İnovasyonun Temel Kavramları
3 İnovasyon Çeşitleri
4 Ürün, Servis ve Sistem Tasarım ve Geliştirme Süreçleri
5 Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistem Oluşturma
6 Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistem Vaka Analizleri Tartışma
7 Ara sınav
8 Yenilikçi Zihniyet Yaratımı
9 İnovasyon Vakaları İnşa Etmek
10 Öğrenci Projeleri Ön Sunum ve Kritik
11 Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistemlerin Katma Değer Faydaları- Vaka Analizleri
12 Disiplinler Arası Öğrenci Projesi Sınıf Çalışması
13 Firmaların Yenilikçi Ürün, Servis ve Sistem Uygulamaları
14 Öğrenci Projeleri Sunumu
15 Öğrenci Projeleri Sunumu
16 Genel tartışma

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. [1] Barkus, D. 2014. The Myths of Creativity: The Truth About How Innovative Companies and People Generate Great ıdeas, Jossy-Bass-a Villey Brand.
2. [2] Drucker, P. 1985. Innovation and Enrepreneurship, Harpers & Row.
3. [3] Kelly, T. & Littman, J. 2016. The Ten Face of Innovation.
4. [4] Glaveski, S. 2017. The Innovation Manager’s Handbook Volume 2.
5. [5] Wulfen, G. 2016. Creating Innovative Products and Services, Routledge.
6. [6] KOSGEB Girişimcilik El Kitabı.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum 1 10
Projeler 1 20
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi
2 İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği
3 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi
4 Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi
5 İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi
6 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi
7 Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri
8 Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti
10 İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci
11 Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık
12 Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 30 30
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 130