AKTS - 3B Modelleme, Animasyon ve Oyun Tasarımı
3B Modelleme, Animasyon ve Oyun Tasarımı (SE375) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
3B Modelleme, Animasyon ve Oyun Tasarımı | SE375 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, oyun geliştirme için bir temel oluşturmak üzere 3B modelleme ve animasyonların bilgisayar birimleri ile kontrollü olarak geliştirilmesi tekniklerinin ve yeteneklerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Modelleme temellerine giriş, modelin tasarlanmasına genel bakış, uygun modelleme tekniğinin seçimi, modelin simülasyona ve animasyona dönüşmesi, simülasyon ve fizik motoruna genel bakış, modelin ve animasyonun çevre birimleri ile kontrolü, çevre birimlerine genel bakış, uygun çevre birimlerinin seçilmesi ile interaktif proje yapımı, 3B yazıcılar için 3B modelleme, 3B yazıcılar ile yapay organ tasarımı, 3B yazıcılar ile endüstriyel ürün tasarımı, 3B yazıcılar ile sanat yapıtları tasarımı, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş , dersin tanımı, 3B programınnın arayüzü anlatımı. | 3B Programın yüklenmesi ve performans ayarlarınn yapılması. |
2 | Poligon modellemeye giriş, poligon alt nesnelerin incelenmesi ve basit bir model. | Fiziksel nesnelerin poligon formlar ile ifade edilmesinin araştırılması. |
3 | Basit bir poligon model simülasyonu ile fizik motoru kullanımı. Fizik motoru anlatımı. | 3B modellerin rigid body ye dönüşümü, kütle ve yerçekimi kuvvetlerinin araştırılması, sürtünme ve hava direnci olaylarının incelenmesi. |
4 | Simülasyonun, animasyona dönüştürülmesi. Temel animasyon kavramlarının anlatımı. | Fizik kuvvetleri altında bir olay anının incelenmesi, bunun sanal olarak canlandırılmasının araştırılması. |
5 | Katı model deformasyonun, animasyon olarak uygulanması. | Morph modify komutunun rigidbody modele uygulanmasının araştırılması. |
6 | Bilgisayar oyunları için 3B karakter ve 3B çevre tasarımı. | Düşük poligon (lowpoly) oyun elemanı (game object) ve çevresel tasarım uygulamalarının araştırılması. |
7 | Bilgisayar oyunları için hareket yakalama (motion capture) çalışması ve basit bir sanal gerçeklik uygulaması. | Hareket yakalama (motion capture) uygulama alanlarının incelenmesi. Sanal gözlüklerin araştırılması. |
8 | ( VİZE ) İNTERAKTİF BİR ANİMASYON TASARIMI | |
9 | Sensörler ile basit bir interaktif oyun ve interaktif animasyon uygulaması. | Mesafe sensörlerinin (ultasonik ve kızılötesi) incelenmesi. Arduino mikrodenetleyici giriş-çıkış (GPIO) kapılarının araştırılması. Mikrodenetleyici sistemler için programlama bilgisi (Processing, C++, JavaScript vb..) |
10 | Çevresel birimlerin tanıtımı, simülasyon ve animasyonların çevresel birimler ile kontrolüne giriş. | Oyun kumandaları, sanal gözlükler, sensörler ve mikrodenetleyicilerin (Arduino, PIC Micro vb.) araştırılması. Mikrodenetleyici sistemler için programlama bilgisi (Processing, C++, JavaScript vb..) |
11 | 3B yazıcı için yapay organ (el) modellenmesi animasyonu ve 3B yazıcıda oluşturulması. | Yapay organ olarak mekanik el ve robotkol uygulamalarının incelenmesi. |
12 | 3B yazıcı için endüstriyel ürün tasarımı, 3B ürün modellenmesi. | 3B yazıcıdan çıkabilecek uygun endüstriyel ürünlerin araştırılması. |
13 | 3B yazıcı ile basit bir giyilebilir teknoloji uygulaması. | Giyilebilir teknolojilerin araştırılması, kaynakların belirlenmesi. Mikrodenetleyici sistemler için programlama bilgisi (Processing, C++, JavaScript vb..) |
14 | 3B yazıcı ile sanatsal bir çalışma ve bunun interkatif etkileşimi. | Kinetik heykel (kinetic sculpture) uygulamalarının araştırılması. Mikrodenetleyici sistemler için programlama bilgisi (Processing, C++, JavaScript vb..) |
15 | Dönemsonu projelerinin belirlenmesi ile projelerin başlaması. | Projeler için fikir alışverişi yapılması ve uygun alanların araştırılarak kaynakların belirlenmesi. |
16 | ( FİNAL ) -Jüri dahilinde - DÖNEMSONU PROJE SUNUŞLARI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Autodesk 3ds Max 2016 Essentials: Autodesk Official Press by Dariush Derakhshani(Author),Randi L. Derakhshani(Author), ISBN : 978-1-119-05976-9, John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana, 23 Oct 2015 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Getting Started with Arduino (Make: Projects), Massimo Manzi (Co-founder of Arduino), ISBN : 978-0-596-15551-3,O’REILLY,2009 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | |||||
2 | İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği | |||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi | |||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi | |||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 4 | 5 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 |