AKTS - Senaryo Yazarlığı

Senaryo Yazarlığı (ART261) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Senaryo Yazarlığı ART261 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Film senaryosu ve senaryo kuramları hakkında temel bilgileri vermek; özgün ya da uyarlama bir öyküyü sinopsis tretman ve senaryo haline getirmek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Senaryo yazımına ilişkin kuramları ve özgün ya da uyarlama bir öyküyü senaryo haline getirmeyi öğrenir.
  • Senaryo yazımının hangi aşamalardan geçtiğini tanımlar.
  • Yeni anlatı biçimlerinin sinemada nasıl kullanılabileceğini tartışır.
  • Yazılı hale gelmiş bir senaryo metnini filme aktarırken hangi kurallara dikkat edileceğini açıklar.
Dersin İçeriği Film senaryosu ve senaryo kuramları; özgün ya da uyarlama bir öykünün sinopsis tretman ve senaryo haline getirilmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel içerik ve yönteminin tanıtılması, senaryo yazarlığı mesleğinin tanımı, özellikleri, senaryo metninin temel özellikleri, senaryo içeriğinin teknik özellikleri.
2 Senaryonun tarihçesi
3 Senaryo Türleri (Taslak Öykü, Geliştirim Senaryosu, Çekim Senaryosu)
4 Anlatı yapısı, geleneksel dramatik yapı, temel yapıdan senaryoya, giriş-gelişme-sonuç, çatışma, başlama noktaları, ana öykü.
5 Senaryoda Önerme
6 Senaryoda karakter
7 Senaryoda çatışma ve çatışma türleri
8 Ara Değerlendirme
9 Hikaye-olay örgüsü karakterler
10 Diyaloglar Yapı -Format
11 Senaryo Biçimleri Düşünce-Öykü, Sinopsis, Treatman, Çekim Senaryosu, Storyboard
12 Senaryoda bakış açısı
13 Anlatım Teknikleri ve senaryoda zaman
14 Senaryoda diyalog, ses, müzik kullanımı ve senaryo için sinematografi
15 Genel değerlendirme
16 Final Değerlendirme

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Akyürek, F. (2009). Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak. İstanbul: MediaCat Yayıncılık.
2. Costello, J. (2010). Senaryo Yazımı. Barış Baysal (Çev.). İstanbul: Kalkedon Yayıncılık.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 10 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 27 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi
2 İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği
3 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi
4 Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi
5 İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi
6 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi
7 Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri
8 Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti
10 İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci
11 Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık
12 Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 10 2 20
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 3 9
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 13 13
Toplam İş Yükü 100