AKTS - Fotoğrafçılığa Giriş
Fotoğrafçılığa Giriş (ART201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğrafçılığa Giriş | ART201 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | - Fotoğrafın teknik ve kompozisyon bilgilerine vakıf olmak. - Mesleki ve sosyal yaşamda doğru ve amacına uygun fotoğraflar çekebilmek. - Fotoğraf alanında eser vermiş fotoğrafçıların çalışmalarını öğrenmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fotoğraf ve fotoğrafçının genel tanımı; fotoğrafı oluşturan temel unsurlar, fotoğrafın farklı kullanım alanları, fotoğraf makinesi türleri, parçaları (gövde, objektif) ve değişkenler arası (iso, diyafram, enstantane) bağlantılar; fotoğrafın temel öğesi ışık, renk ve ışığın farklı kullanımları; fotoğrafta temel kompozisyon kuralları; dünya fotoğraf |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriğine, sınavlara ilişkin bilgi verilecek, öğrencilerin dersle ilgili soruları cevaplanacak. | |
2 | Fotoğraf ve fotoğrafçının genel bir tanımı. Fotoğrafı oluşturan temel unsurlar. Fotoğrafın farklı kullanım alanlarının tanımlanması. | |
3 | Fotoğrafta etik ve telif hakkı. | |
4 | Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri. | |
5 | Fotoğraf makinesi türleri ve objektifler. | |
6 | Fotoğrafta çekiminde ISO, diyafram, örtücü gibi değişkenler arası bağlantılar. Algılayıcılar, bellek kartları, filtreler. | |
7 | Vize | |
8 | Fotoğrafta ışık ve pozlandırma. | |
9 | Fotoğrafta kompozisyon ve çeşitli konulara yaklaşım biçimleri. | Bir önceki konuyla ilgili deneme çekimlerinin yapılması. |
10 | Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri. | |
11 | Fotoğrafın icadından günümüze kadar dünya fotoğraf tarihinde eser veren fotoğrafçıların çalışmalarının sunumu. | Yazılı çalışmanın tamamlanması. |
12 | Fotoğrafın icadından günümüze kadar dünya fotoğraf tarihinde eser veren fotoğrafçıların çalışmalarının sunumu. | |
13 | Fotoğrafın Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti’nde gelişiminin fotoğrafçıların çalışmaları eşliğinde sunumu. | |
14 | Fotoğrafın Türkiye’de gelişiminin fotoğrafçıların çalışmaları eşliğinde sunumu. | Ulusal fotoğrafçıların araştırılması. |
15 | Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri veya genel değerlendirme. | |
16 | Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Akbaş, F., & İkizler, E. (2011). Fotoğraf Teknik Okumaları. İstanbul: Say Yayınları. |
---|---|
2. Carroll, H. (2015). İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
3. İkizler, E. (2007). Filmden Dijitale Fotoğraf. İstanbul: Say Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | |||||
2 | İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği | |||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi | |||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi | |||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 2 | 6 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 100 |