AKTS - Sosyal Sorumluluk Proje

Sosyal Sorumluluk Proje (HUM201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sosyal Sorumluluk Proje HUM201 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Uygulama-Alıştırma, Alan Gezi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilerin, Toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlılığını arttırmak toplumsal ve çevresel sorunların çözümüne aktif biçimde katkıda bulunmalarını sağlamak. Sivil Toplum Kuruluşları’nın çalışmalarında ve projelerinde etkin olarak görev almalarını sağlamak. Sivil Toplum Kuruluşu-Üniversite işbirliğinin gelişmesine katkıda bulunmak. Grup çalışmasını özendirmek ve öğrenciler arasındaki iletişimi ve etkileşimi arttırmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Bir projede görev alma ve bir projeyi tüm aşamalarıyla yürütebilme konusunda deneyim kazanırlar, • Organizasyon, koordinasyon, görev dağılımı, işbölümü gibi konularda deneyim kazanırlar, • Toplumsal konumlarını, hak ve sorumluluklarını kavrarlar, • Üniversite dışındaki kurum ve kuruluşlarla çalışma olanağı bulurlar.
Dersin İçeriği Toplumsal ve çevresel sorunlar; sivil toplum kuruluşları; sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği; takım çalışması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 1-2 Tanışma, dersin tanıtımı. Fotokopi hazırlanır. Sunu yapılır.
2 3-4 Öğrenci 18 Saat gönüllü çalışma yapılacağı yeri bulur ve onaylatır. Ankara’da bulunan huzurevleri, rehabilitasyon merkezleri, sivil toplum kuruluşları belirlenir.
3 5-13 Öğrenci 18 saat gönüllü çalışma yapmaya başlar. Kitap ve giysi kampanyalarına katılır. Eğlenceli Bilim Merkezinde yapılan gönüllü eğitim çalışmalarına destek olur (15 saat) Bir Sivil Toplum Kuruluşu (STK) tanıtımı yapılan ödev gönderilir. Kuruma yazı gönderilir. Yardım kampanyası duyuruları yapılır. Haftanın hangi günü geleceğine karar verilir. Hangi STK tanıtılacağına karar verilir.
4 14-16 Her öğrenci ile yüz yüze görüşülür. Gönüllü çalışmayla ilgili fotoğraf ve belgeler incelenir. Eksikler belirlenir. Eksikler tamamlanır. Her öğrenci randevu alır. En az 15 dakika görüşme yapılır.

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Faydalı Linkler; http://www.e-devlet.com/sivil_toplum_kuruluslari/ http://ankara.aile.gov.tr/tr http://www.huzurevibul.com/tr/index.asp?q=kurumListe&kurum=16 http://www.webrehberi.biz/3-3-13/ankaradaki-ozel-egitim-ve-rehabilitasyon-merkezleri.aspx http://

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması 1 60
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum 1 10
Projeler 1 15
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi
2 İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği
3 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi
4 Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi
5 İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi
6 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi
7 Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri
8 Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti
10 İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci
11 Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık
12 Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj 6 18 108
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 1 1
Projeler 5 15 75
Raporlar
Ödevler 1 1 1
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 185