AKTS - Talaşlı İmalat
Talaşlı İmalat (MFGE307) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Talaşlı İmalat | MFGE307 | 6. Dönem | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ME210 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste, öğrencinin talaşlı işlemler teorisini öğrenmesi ve uygulayabilir hale gelmesi; kesici takımlar, kesme sıvıları ve işlem koşulları, bunların talaşlı işlemlerin performansını nasıl etkilediği konularında yeterli bilgi sahibi olması; talaşlı işlemlerin seçilen kriterler için en iyilenmesini yapabilir hale gelmesi, bilgisayar destekli imalat konusunda temel bilgileri alması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Takım tezgahları ve talaşlı işlemler, talaş kaldırma mekaniği, kesme sıcaklığı, kesici takımlar: malzeme ve geometri, takım aşınması ve takım ömrü, kesme sıvıları, talaş kaldırma ekonomisi, bilgisayar destekli imalata giriş. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Takım tezgahları ve talaşlı işlemler | Ders kitabı, sayfa: 1-64, ders sunumu: CH1 |
2 | Takım tezgahları ve talaşlı işlemler | Ders kitabı, sayfa: 1-64, ders sunumu: CH1 |
3 | Talaş kaldırma mekaniği | Ders kitabı, sayfa 69-100, ders sunumu: CH2 |
4 | Talaş kaldırma mekaniği | Ders kitabı, sayfa 69-100, ders sunumu: CH2 |
5 | Talaş kaldırma mekaniği | Ders kitabı, sayfa 69-100, ders sunumu: CH2 |
6 | Kesme sıcaklığı | Ders kitabı, sayfa: 121-137, ders sunumu: CH3 |
7 | Kesme sıcaklığı | Ders kitabı, sayfa: 121-137, ders sunumu: CH3 |
8 | Kesme takımları | Ders kitabı, sayfa: 154-164, ders |
9 | Kesme takımları | Ders kitabı, sayfa: 154-164, ders sunumu: CH4 |
10 | Takım aşınması ve takım ömrü, işlenebilirlik, kesme sıvıları | Ders kitabı, sayfa: 141-152, 165-167, 175-189 ders sunumu: CH5 |
11 | Takım aşınması ve takım ömrü, işlenebilirlik, kesme sıvıları | Ders kitabı, sayfa: 141-152, 165-167, 175-189 ders sunumu: CH5 |
12 | Takım aşınması ve takım ömrü, işlenebilirlik, kesme sıvıları | Ders kitabı, sayfa: 141-152, 165-167, 175-189 ders sunumu: CH5 |
13 | Talaş kaldırma ekonomisi | Ders kitabı: sayfa: 211-238, ders sunumu: CH6 |
14 | Talaş kaldırma ekonomisi | Ders kitabı: sayfa: 211-238, ders sunumu: CH6 |
15 | BDT/BDİ araçlarının ürün tasarımı ve imalatında kullanılması temelleri | Ders kitabı, sayfa 401-434 |
16 | BDT/BDİ araçlarının ürün tasarımı ve imalatında kullanılması temelleri | Ders kitabı, sayfa 401-434 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Boothroyd, G., Knight, W. A., Fundamentals of Machining and Machine Cutting, Mark Dekker Inc., 1989. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Shaw, Milton C., Metal Cutting Principles, Oxford Science Publications, 1997. |
3. Tlusty, G., Manufacturing Processes and Equipment, Prentice Hall, 1999. | |
4. Groover, M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing: Materials, Processes and Systems, John Wiley and Sons Inc., 2007. | |
5. Kalpakjian, S., Schmid, S., Manufacturing Processes for Engineering Materials, Prentice Hall, 2008. | |
6. ] DeGarmo, E.P., Black, J. T. and Kohser, R. A., DeGarmo's Materials and Processes in Manufacturing, John Wiley and Sons Inc., 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | X | ||||
2 | İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği | X | ||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | X | ||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi | X | ||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi | X | ||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi | X | ||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri | X | ||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 5 | 3 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 3 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 |