AKTS - Mühendislik Tasarımı İlkeleri
Mühendislik Tasarımı İlkeleri (MFGE202) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Tasarımı İlkeleri | MFGE202 | 4. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MFGE108 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Montaj tasarımı hakkında gerekli bilgilerin öğrenilmesi. Teknik resim formatının bilinmesi. İki boyutlu ve üç boyutlu cisimlerin modellerinin oluşturularak analizlerinin yapılması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Makina parçalarının dizaynları ve yüzey modelleme, parçaların birleştirilmesi, vidalar ve somunların çizimi, kamlar, yaylar ve sabitleme araçları, dişliler ve miller, teknik resimin ölçülendirilmesi ve toleranslandırılması, sonlu elemanlar analizine Catia programı ile giriş, ağırlık merkezi ve atalet momenti hesaplarının yapılması, basit mukavemet |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 1 |
2 | Mühendislik Tasarım Prensipleri | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 2 |
3 | Mühendislik Tasarım Prensipleri | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 3 |
4 | Modelleme, Montaj, Çizim Temelleri | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 4 |
5 | Modelleme, Montaj, Çizim Temelleri | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 5 |
6 | Sonlu Elemanalar Analizi | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 6 |
7 | Sonlu Elemanalar Analizi | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 7 |
8 | Sonlu Elemanalar Analizi | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 8 |
9 | Tasarım Standartları ve Tasarım Gereksinimleri | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 9 |
10 | Toleranslandırma | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 10 |
11 | Toleranslandırma | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 11 |
12 | Üretim ve Montaj İçin Tasarım | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 12 |
13 | Malzeme Seçimi | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 13 |
14 | Bağlayıcılar | Moodle Sayfasındaki Ders Notları 14 |
15 | Genel Sınav | Moodle Sayfasındaki Ders Notları |
16 | Genel Sınav | Moodle Sayfasındaki Ders Notları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Finite Element Analysis For Design Engineers (Premiere Series Books), Paul M. Kurowski |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 15 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | X | ||||
2 | İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği | X | ||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | X | ||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi | X | ||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi | X | ||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi | X | ||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri | X | ||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti | X | ||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci | X | ||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 98 |