AKTS - Temel Mantık ve Cebir

Temel Mantık ve Cebir (MATH111) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Temel Mantık ve Cebir MATH111 1. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Örneklerden yarlanarak mantık, sayılar teorisi, grup, halka ve cisimler hakkında temel bilgiler sağlamak. Bazı cebirsel ifadeleri ve teoremleri ispatlama konusunda öğrencileri cesaretlendirmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • bir ifadeyi mantıksal ifadeler kullanarak yazar, mantıksal ifadenin değerini bulur, kümelerle ilgili temel işlemler yapar,
  • bazı matematiksel ifade ve teoremleri ispatlar,
  • bir bağıntının denklik bağıntısı olup olmadığına karar verir,
  • bölünebilirlik ve Öklid Algoritmasını anlayıp kullanır,
  • guruplar, halkalar ve cisimler ile ilgili temel tanım ve örnekleri bilir.
Dersin İçeriği Mantık, kümeler, tümevarım, bağıntılar, fonksiyonlar, sayılar teorisinin temel konuları, grupların, cisimlerin ve halkaların temel örnekleri, reel sayılar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Mantıksal Form ve Mantıksal Denklikler, Doğruluk Tabloları, Şartlı İfadeler s. 1-17
2 Geçerli ve Geçersiz Tezler(İfadeler), Sonuç Çıkarma Kuralları s. 17-43
3 Belirleyicilere Giriş ve Nicelikli(Quantified) İfadeler s. 75-97
4 İspat Yöntemleri(Doğrudan İspat ve Karşı Örnek I/II/III:Giriş/Rasyonel Sayılar/Bölünebilirlik) s. 133,145,151, s. 175-177,181
5 Sayılar Teorisinin İlk Temel Konuları: Tek Ayrışım Teoremi, Bölünebilirlik pp. 153,157
6 Sayılar Teorisinin İlk Temel Konuları: Bölüm-Kalan Teoremi, Öklid Algoritması s. 162,192
7 Matematiksel Tümevarım s. 217,220,229
8 Kümeler, Alt Kümeler, Kümelerle İşlemler, Kuvvet Kümeleri s. 255 ,265, s. 272,273,277
9 Kümelerde Bağıntılar s. 571-578,584, 585
10 Denklik Sınıfları s. 597,599
11 Genel Kümelerde Fonksiyonların Tanımı s. 389-402
12 Bire-bir ve Örten , Ters Fonksiyonlar; Bileşke Fonksiyonlar s. 403,408,407, s. 415,432
13 Reel Sayılar, Binary İşlemler
14 Grup, Halka ve Cisim tanımları ve Temel Örnekler.
15 Genel Tekrar
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Epp, Susanna S., Discrete Mathematics with Applications, 2nd Edition, Pacific Grove, CA, Brooks/Cole, 1995
Diğer Kaynaklar 2. Chapter Zero, Schumacher,C., Fundamental Notions of Abstract Mathematics, 2nd Edition, Addison-Wesley, 2001

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 5 6
Ödevler 7 7
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 52
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 15 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. X
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. X
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. X
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. X
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. X
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. X
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. X
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. X
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. X
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 4 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 8 16
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 150