AKTS - Makine Öğrenmesi

Makine Öğrenmesi (ECON484) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Makine Öğrenmesi ECON484 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Uzman Bora Güngören
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders makine öğrenmesi istatistiksel örüntü tanıma konularına geniş bir giriş içermektedir ve büyük veri özelliklerine sahip veri yapılarının analizinde daha hızlı karar vermeyi sağlayan yazılım teknolojilerinin anlaşılmasını amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin tamamlanması ile öğrenciler: 1. İncelenen veri yapısını tanıma ve modelleme;
  • 2. Matematiksel modeller kullanarak eşitlikleri çözümleme yeteneği elde edecektir;
  • 3. Students will learn the principles and best practices for how to use big data in order to support fact-based decision-making. Emphasis will be given to applications in various data which has big data facilities.
Dersin İçeriği Gözetimli ve gözetimsiz öğrenme, öğrenme teorisi, pekiştirici öğrenme ve uyarlamalı kontrol; makine öğrenmesi alanındaki robotik kontrol, veri madenciliği, otonom navigasyon, biyoinformatik, ses tanımlama, metin ve web veri işleme politika ve programlarının değerlendirmesi gibi güncel uygulamalar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Basit Kavramlar Ders Notları
2 Denetimli Öğrenme Kurulumu. Doğrusal Regresyon. Tartışma Bölümü: Doğrusal Cebir Ders Notları
3 Ağırlıklı En Küçük Kareler. Lojistik Regresyon. Netwon Metodu Ders Notları
4 Algılayıcı. Üstel Aile. Genelleştirilmiş Doğrusal Modeller. Tartışma Bölümü: Olasılık Ders Notları
5 Gaussgil Diskriminant Analizi Ders Notları
6 Ara Sınav
7 Saf Bayes. Laplace Yumuşatma. Kernel Metodları Discussion Section: Python Ders Notları
8 SVM. Kerneller Ders Notları
9 Sinir ağı. Tartışma Bölümü: Öğrenme Teorisi Ders Notları
10 Sapma/Varyans. Düzenlileştirme. Özellik / Model seçimi. Tartışma Bölümü: Değerlendirme Metrikleri Ders Notları
11 ML Projeleri için Pratik Öneriler. Ders Notları
12 K-ortalamalar. Gaussgil Karışımlar. Beklenti Maksimizasyonu. Ders Notları
13 GMM(EM). Faktör Analizi Ders Notları
14 Temel Bileşenler Analizi. Bağımsız Bileşen Analizi Ders Notları
15 MDP. Bellman Denklemleri. Değer Yineleme ve Politika Yineleme. Ders NOTLARI
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Ders Notları / Lecture notes available

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 18 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 126