AKTS - Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II

Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II (HIST102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II HIST102 2. Dönem 2 0 0 2 2
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Gültekin K. Birlik
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilere vatan sevgisini aşılamak; Atatürk ilkelerine bağlı, Atatürkçü gençler olarak yetişmelerini sağlamak; demokrasi bilincini geliştirerek çağdaş demokratik yönetim düzeyine hangi aşamalardan geçilerek ulaşıldığını kavratmaktır. Öğrencilere, günümüzün sorunlarını Atatürkçü yaklaşımla çözüm önerileri geliştirecek tutum, davranış ve yeteneği kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türkiye Cumhuriyetinin ilanından günümüze kadar olan süreçteki: Siyasi olayları neden-sonuç ilişkisi içerisinde anlar Önemli ekonomik kararları ve sonuçlarını bilir Türk demokrasi tarihinin gelişim çizgisini bilir Türk Anayasa metinlerini genel hatlarıyla bilir İkinci Dünya Savaşının nedenlerini ve sonuçlarını bilir Atatürk ilkelerini bilir.
Dersin İçeriği Kurtuluş Savaşı; Lozan Antlaşması; Cumhuriyetin ilanı; saltanatın ve halifeliğin kaldırılması; Atatürk devrimleri; milli ekonominin kurulması; II. Dünya Savaşı, öncesi ve sonrası; 1960 aonrası Türkiye Cumhuriyeti.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyetin ilanı, Halifeliğin kaldırılması, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, 20 Ocak 1921 Anayasası. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 151-166. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 188-209. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 177-191.
2 Şeyh Sait isyanı, 20 Nisan 1924 Anayasası, İzmir suikastı, Serbest Cumhuriyet Fırkası, Menemen olayı. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 166-175. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 209-214. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 191-203.
3 Hukuk, eğitim ve kültür, ekonomi ve günlük hayata ilişkin devrimler, düzenlemeler. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 179-206. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 214-260. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 203-228.
4 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923-1930 Dönemi: Türk-Yunan ilişkileri, Musul sorunu, Türk-Fransız ilişkileri. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 209-217. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 271-286. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 228-235.
5 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923-1930 Dönemi: Türk-İtalyan ilişkileri, Türk-Sovyet ilişkileri, Doğu devletleri ile ilişkiler. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 217-219. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 286-292. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 235-237.
6 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1931-1939 Dönemi: Türkiye’nin Milletler Cemiyetine girişi, Türk-Alman ilişkileri, Balkan Antantı, Türk-İngiliz İlişkileri. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 219-224. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 292-295. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 238-240.
7 Ara sınav
8 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1931-1939 Dönemi: Montreux Boğazlar Sözleşmesi, Sadabat Paktı, Hatay sorunu. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 224-228. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 286-289. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 240-247.
9 Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Milliyetçilik. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 231-241. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 305-312. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 251-263.
10 Atatürk ilkeleri: Devletçilik, Laiklik, İnkılapçılık. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 241-252. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 313-320. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 263-268.
11 İsmet İnönü Dönemi (1938-1950). İkinci Dünya Savaşı. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 253-268. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 325-335, 363-366. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 288-306.
12 Demokrat Parti Dönemi (1950-1960). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 268-273. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 335-347. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 311-331.
13 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1960-2000 yılları arasındaki iç ve dış olaylar. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 274-286. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 347-362. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 335-353.
14 Soğuk Savaş döneminde Türkiye. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 286-295. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 366-376, 381-390. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 326-329.
15 Soğuk Savaş dönemi sonrasında Türkiye. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 295-297. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 390-407. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 372-391.
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk
2. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2017
3. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2010
4. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011
Diğer Kaynaklar 5. Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Tevfik Çavdar, İmge Yayınları, Ankara, 2008
6. Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes, YKY, İstanbul, 2008
7. Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayınları, İstanbul, 1996
8. Atatürk ve Demokratik Türkiye, Halil İnalcık, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2007
9. Türkiye’nin Yakın Tarihi, İlber Ortaylı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2012

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 70
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 76