AKTS - Dünya Müzik Kültürleri

Dünya Müzik Kültürleri (ART226) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Dünya Müzik Kültürleri ART226 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dünyadaki müzik kültürlerinin çeşitliliğini etnomüzikoloji esasları üzerinde tanıtmaktır. Yerel müzikleri toplumların teknolojik seviyeleri, iktisadi şartları, kültürel değerleri ve gelenekleri ile müziğin oluşum sürecindeki etkileşimle bağlantılı olarak açıklamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Müzik ile yerel kültür arasındaki etkileşimin farkındalığının oluşması, müziğin sosyal, iktisadi, teknolojik ve politik olgularla ilişkisini analiz edebilmek, farklı coğrafyalardaki müzik türlerinin öznelliğini öğrenmek, coğrafi temelde müzik türlerini bilmek, farklı kültürlerin müzikal enstrümanlarını tanımak, piyasa müziğinin çerçevesinin dışına çıkabilmek.
Dersin İçeriği Dünyanın belli başlı bölgelerindeki müziklerin özellikleri ve bu özellikleri kazandıran coğrafi, kültürel, dinsel, sosyal, iktisadi ve siyasi etmenler bağlamında ele alınması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Müzik ve İnsan, Müzik ve Teknoloji, Müziğin Toplumdaki İşlevi, Batı Müziğinin ‘Evrensellik’ İddiasına Karşılık Olarak Dünya Müzik Kültürlerinin Konumlanması.
2 Genel Hatlarıyla Etnomüzikoloji ve Esasları, Genel Olarak Organoloji (Çalgı Bilimi)
3 Çin Müzik Kültürü
4 Japonya ve Kore Müzik Kültürleri
5 Tayland ve Hindistan Müzik Kültürleri
6 Türk Halklarının (Orta Asya, Sibirya, Kafkasya, Balkan, İran, Irak ve Anadolu) Müzik Kültürü
7 Ara Değerlendirme
8 Arap ve Yahudi Müzik Kültürleri
9 Slav Halklarının (Rusya, Ukrayna, Belarusya, Sırbistan, Polonya, Çekya) Müzik Kültürleri
10 İspanya, Karayip, Latin Amerika Müzik Kültürleri
11 Okyanusya (Avustralya ve Yeni Zelanda Yerli Halklarının) Müzik Kültürleri
12 Sahra Altı Afrika Müzik Kültürleri
13 Batı Avrupa ve Balkan (Cermen, Birleşik Krallık, İtalya, Fransa, Macaristan, Yunanistan) Müzik Kültürleri
14 Kuzey Amerika (Kızılderili, Afro-Amerikan ve Amerikan Folk) Müzik Kültürleri
15 Dönem Konularının Genel Tekrarı
16 Final Değerlendirme

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Haviland, A. W. (ed.). (2008). Kültürel Antropoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
2. Hood, M (ed.). (1980). Musics of Many Cultures. Berkeley: University of California Press.
3. Kaplan, A. (2005). Kültürel Müzikoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
4. McLean, M. (2006) Pioneers of Ethnomusicology. Florida: Llumina Press.
5. Myers, H. (ed.). (1993). Ethnomusicology, Historical and Regional Studies. London: MacMillan Press.
6. Myers, H. (ed.). (1992). Ethnomusicology. London: MacMillan Press.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 19 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 4 4 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 8 16
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100