AKTS - Tiyatro Reji ve Film Eleştirisi
Tiyatro Reji ve Film Eleştirisi (ART284) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tiyatro Reji ve Film Eleştirisi | ART284 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders kapsamında sanat eseri üzerine yaklaşımın; estetik duygusunu tanıma, ifade etme, bileşenlerini ortaya çıkarma ve bu alanda kendini geliştirme olanaklarının yaratılarak algı ve ifadedeki anlam derinliklerinin kavranılması hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dünya tiyatro tarihine yön vermiş oyunların felsefi izlek üzerinden incelenmesi, ana fikirlerinin bulunması ve boşluğa düşmüş dünya sanat yolculuğunun tiyatro uzam arayışlarının belirlenmesi, Dünya tarihinde çığır açmış ve önceden belirlenmiş filmlerin Sartre/Varoluşçuluk ve Spinoza/Ethica kapsamında tartışılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel Anlatımın Tanımlanması: Amaç, sanatsal dil ve enstürümanları (görüntü, dekor, kostüm, ışık vb.) | |
2 | Görüntü Yönetmenliği ve kamera açılarının kullanımı | |
3 | Dramatik olay ve dramatik kurgunun tarihsel gelişimi açısından incelenmesi | Haftanın konusuna hazırlanılması |
4 | Görsel hafıza ile sanatsal dil arasındaki bağlantının irdelenmesi | Haftanın konusuna hazırlanılması |
5 | Günümüz tiyatro ve sinema estetiğinin teknoloji ve anlatım olanaklarını kullanma biçimi | Haftanın konusuna hazırlanılması |
6 | Mekan-Renk-Işık kavramının sinema ve tiyatrodaki anlam üretme karşılıkları | Haftanın konusuna hazırlanılması |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Bakış Açısı ve Kompozisyon | |
9 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Işık, Renk ve Doku | |
10 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Ses | |
11 | Kişisel Eleştiri Projesi: Kapsam ve amacın tanımlanması ve sunumu | |
12 | Kişisel Eleştiri Projesi: Tercih edilen tiyatro oyunu ve sinema filmlerinin belirlenmesi | Tiyatro oyunu ve sinema filmi seçimi için ön araştırma |
13 | Kişisel Eleştiri Projesi: 1. Değerlendirme | |
14 | Kişisel Eleştiri Projesi: Eleştiri yazılarının revizyonu | |
15 | Kişisel Araştırma Projesi: Eleştiri Yazılarının Teslimi | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. And, M. (1973). 50 Yılın Türk Tiyatrosu. 2. Baskı. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. |
---|---|
2. Evren, B. (2006). Ustasız Usta Atıf Yılmaz. Ankara: Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı Yayınları. | |
3. Evren, B. (2009). Macit Koper. Ankara: Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı Yayınları. | |
4. Nutku, Ö. (1985). Dünya Tiyatrosu Tarihi. 2. Cilt. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
5. Şener, S. (2019). Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi. 12. Baskı. Ankara: Dost Kitabevi. | |
6. Şengezer, O. (2008). Dekor ve Kostümlü Anılar. Artshop Yayınevi. | |
7. Şengezer, O. (1999). Bence Dekor ve Kostüm. Artshop Yayınevi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | |||||
3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | |||||
5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |||||
6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||
7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | |||||
8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | |||||
10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | |||||
11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Projeler | 1 | 25 | 25 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |