AKTS - Görsel İletişim Uygulamaları I

Görsel İletişim Uygulamaları I (PR409) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Görsel İletişim Uygulamaları I PR409 Alan Dışı Seçmeli 0 3 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Seçil Toros
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin farklı deneysel ve yaratıcı tasarım üretme süreçlerini deneyimleyerek, profesyonel uygulamalara yakın tasarımlar üretme becerilerini geliştirmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrencilerin aşağıdaki konuları kavramaları veya öğrenmeleri beklenmektedir: 1- tasarım üretme süreci 2- deneysel yaklaşımları kullanarak tasarım yapmak 3- üretim teknolojileri ve teknikleri
Dersin İçeriği Poster tasarımı, broşür tasarımı, katalog tasarımı, kitap tasarımı ve genel olarak reklam tasarımı ilkeleri ve uygulaması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması Visual Communication Applications. presentation
2 Tasarım Probleminin veya Tasarım Yarışmasının Konu Olarak Verilmesi Visual Communication Applications. presentation
3 Problem Tanımlama Aşaması ve Bilgi Toplama Süreci Visual Communication Applications. presentation
4 Her Öğrenci Tarafından Toplanan Bilgilerin Paylaşılması / Yaratıcılık Süreci/Beyin Fırtınası Visual Communication Applications. presentation
5 Çözüm Bulma Aşaması / Kritikler Visual Communication Applications. presentation
6 Tasarım Probleminin veya Tasarım Yarışmasının Konu Olarak Verilmesi Visual Communication Applications. presentation
7 Problem Tanımlama Aşaması ve Bilgi Toplama Süreci Visual Communication Applications. presentation
8 Ara Sınav Visual Communication Applications. presentation
9 Her Öğrenci Tarafından Toplanan Bilgilerin Paylaşılması / Yaratıcılık Süreci/Beyin Fırtınası Visual Communication Applications. presentation
10 Çözüm Bulma Aşaması / Kritikler Visual Communication Applications. presentation
11 Tasarım Probleminin veya Tasarım Yarışmasının Konu Olarak Verilmesi Visual Communication Applications. presentation
12 Problem Tanımlama Aşaması ve Bilgi Toplama Süreci Visual Communication Applications. presentation
13 Her Öğrenci Tarafından Toplanan Bilgilerin Paylaşılması / Yaratıcılık Süreci/Beyin Fırtınası Visual Communication Applications. presentation
14 Çözüm Bulma Aşaması / Kritikler Visual Communication Applications. presentation
15 Son Değerlendirlemele Visual Communication Applications. presentation
16 Juri Sunumu Visual Communication Applications. presentation

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Visual Communication Applications. presentation

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 30
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 3 25 75
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 87