AKTS - Ekonometri II

Ekonometri II (ECON302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Ekonometri II ECON302 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Tolga Omay
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı ECON 301 dersinin devamı olan bu derste, çoklu korelasyon, değişken varyans ve otokorelasyon gibi klasik doğrusal regresyon modelinin varsayımlarının geçerli olmadığı durumlar ele alınacaktır. Bu durumların tespiti ve ortaya çıkardıkları sorunlar üzerinde durulacaktır. Ayrıca, kukla değişkenli modeller, model tanımlaması ve teşhis sınamaları gibi çeşitli konular da işlenecektir. İşlenilen konular bilgisayar uygulamalarıyla desteklenecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Daha ileri düzey ekonometri yöntemlerini anlamak ve uygulamak
  • Ҫeşitli ekonometrik yöntemlerin avantajlarını veya kısıtlarını irdeleyebilmek
Dersin İçeriği Regresyon ve hipotez sınamaları konularının tekrarı; kukla değişkenlerin kullanımı; çoklu korelasyon; değişken varyans; otokorelasyon; ağırlıklı en küçük kareler tahmin yöntemi, model tanımlama hataları; model seçim kriterleri; aykırı gözlemlerin tespiti.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ECON 301 dersi tekrarı Ders Notları
2 Kukla Değişkenli Regresyon Modeli Gujarati, Bölüm 9: ss. 297-309
3 Kukla Değişkenlerle Bazı Uygulumalar Gujarati, Bölüm 9: ss. 310-323
4 Çoklu Korelasyonun Tanımı ve Sonuçları Gujarati, Bölüm 10: ss. 335-358
5 Çoklu Korelasyonun Teşhisi ve Sorunu Çözmeye Yönelik Öneriler Gujarati, Bölüm 10: ss. 359-375
6 EViews uygulamaları Ders Notları
7 ARA SINAV
8 Değişken Varyansın Tanımı ve Sonuçları Gujarati, Bölüm 11: ss. 387-400
9 Değişken Varyansın Teşhisi ve Sorunu Çözmeye Yönelik Öneriler Gujarati, Bölüm 11: ss. 400-428
10 Otokorelasyonun Tanımı ve Sonuçları Gujarati, Bölüm 12: ss. 441-461
11 Otokorelasyonun Teşhisi ve Sorunu Çözmeye Yönelik Öneriler Gujarati, Bölüm 12: ss. 462-489
12 Ekonometrik Modelleme: Model Tanımlama Hataları, Model Seçim Kriterleri Gujarati, Bölüm 13: ss. 506-529
13 Ekonometrik Modelleme: Teşhis Sınamaları ve Aykırı Gözlemlerin Tespiti Gujarati, Bölüm 13: ss. 530-547
14 EViews uygulamaları Ders Notları
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Gujarati, Damodar N. (2003) Basic Econometrics, 4th Edition, New York and Boston: McGraw-Hill
Diğer Kaynaklar 2. Wooldridge, Jeffrey (2008) Introductory Econometrics: A Modern Approach (with Economic Applications), 4th Edition, Cengage Learning.
3. Peter J. Kennedy (1998) A Guide to Econometrics, 4th Edition, MIT Press.
4. Ramanathan, R. (2002), Introductory Econometrics with Applications, 5th edition, Orlando, FL: Harcourt College Publishers.
5. Hill, R.C., Griffiths, W.E. and G. G. Judge (2001) Undergraduate Econometrics, 2nd Edition, John Wiley and Sons, Inc.
6. Hill, R.C., Griffiths, W.E. and G. G. Judge (2000) Using Eviews For Undergraduate Econometrics, 2nd Edition, Wiley.
7. Asteriou, D. (2006) Applied Econometrics: A Modern Approach using EViews and Microfit, Palgrave-Macmillan.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 6 96
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 148