AKTS - Yöneylem Araştırması II
Yöneylem Araştırması II (IE323) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yöneylem Araştırması II | IE323 | Alan Seçmeli | 3 | 2 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
IE222 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrenciye, yöneylem araştırması tekniklerini kullanarak gerçek hayat problemlerimi modelleyip çözebilme ve elde edilen çözüm sonuçlarını analiz edebilme yeteneği kazandırılmalıdır. Öğrenci, rastsal, deterministik, vb. modelleri anlayabilmeli ve bu modelleri çözerken bilgisayar programlarını kullanabilmelidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tamsayı programlama ile modelleme, şebeke modelleri: modeli formüle etme, en az yayılan ağac, en kısa yol, maksimum akış problemleri, kritik iz yöntemi, program değerlendirme ve gözden geçirme tekniği, doğrusal olmayan programlama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | OR I ile ilgili özet bilgi ve Tamsayı programlamaya giriş | [1] syf. 1-413 [1] syf. 475-476 |
2 | Tamsayı programlamaya giriş | [1] syf. 475-476 |
3 | Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme. | [1] syf. 477-511 |
4 | Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme. | [1] syf. 477-511 |
5 | Tamsayı programlama problemlerini çözme: Doğrusal programlama ile ilişkisi; Dal sınır tekniği | [1] syf. 512-544 |
6 | Tamsayı programlama problemlerini çözme: Doğrusal programlama ile ilişkisi; Dal sınır tekniği | [1] syf. 512-544 |
7 | Arasınav I | |
8 | Tamsayı programlama problemlerini çözme: “Implicit” listeleme tekniği, Gomory kesme düzlemi. | [1] syf. 545-561 |
9 | Tamsayı programlama problemlerini çözme: “Implicit” listeleme tekniği, Gomory kesme düzlemi. Şebeke modellerinin tarihçesi. Teknik terimler ve notasyon | [1] syf. 545-561 [1] syf. 413-414 |
10 | Arasınav II Minimum yayılma ağacı problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması | [1] syf. 456-458 |
11 | Minimum yayılma ağacı problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması | [1] syf. 456-458 |
12 | En kısa yol Problemleri-Dijkstra algoritması | [1] syf. 414-418 |
13 | Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritası, maksimum-akış Minimum-kesit teoremi | [1] syf. 419-430 |
14 | Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritası, maksimum-akış Minimum-kesit teoremi Proje Yönetimi, Kritik iz ve program değerlendirme ve gözden geçirme teknikleri, Proje Sonlandırma, Minimum maliyetli şebeke akış problemleri | [1] syf. 419-430 [1] syf. 431-449 |
15 | Proje Yönetimi, Kritik iz ve program değerlendirme ve gözden geçirme teknikleri, Proje Sonlandırma, Minimum maliyetli şebeke akış problemleri | [1] syf. 431-449 |
16 | Proje Yönetimi, Kritik iz ve program değerlendirme ve gözden geçirme teknikleri, Proje Sonlandırma, Minimum maliyetli şebeke akış problemleri Doğrusal Olmayan Programlamaya Giriş | [1] syf. 431-449 [1] syf. 610-650 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Winston, W.L. Operations Research: Applications and Algorithms, 4rd Edition, Duxbury Press, Belmont, California, USA. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Hillier, F.S. and Lieberman, G.J., Introduction to Operations Research, 6th Edition, McGraw-Hill, 1995. |
3. Wolsey, L.A., Integer Programming, Wiley-Interscience, 1st Edition, 1998. | |
4. Taha, H. A., Operations Research: An Introduction, Prentice Hall, 1996. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | |||||
3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | |||||
5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |||||
6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||
7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | |||||
8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | |||||
10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | |||||
11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 200 |