AKTS - Veri Yapılarına Giriş

Veri Yapılarına Giriş (CMPE321) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Veri Yapılarına Giriş CMPE321 6. Dönem 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
CMPE221
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere bazı popüler veri yapılarını, algoritmaları olduğu kadar algoritma analizindeki bazı temel teknikleri tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel veri yapılarını anlar ve uygulayabilir.
  • Veri yapılarını ve algoritmaları analiz eder.
  • Problem çözümü için uygun veri yapılarını seçer.
Dersin İçeriği Statik ve dinamik hafıza paylaşımı, yineleme, algoritmalar, yığıtlar, kuyruklar, bağlantılı listeler, dairesel bağlantılı listeler, ağaçlar, ikili ağaçlar, Hash tabloları, arama ve sıralama algoritmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Temeller, standard şablon kütüphanesi -STL Bölüm 2,4 (Diğer Kaynak 5)
2 C++ da Göstergeçler s. 15-26
3 Yapılar s.26-30
4 Şablonlar: Genel Fonksiyonlar s. 97-103
5 Şablonlar: Genel Sınıflar s. 103-112
6 Yineleme s. 265-275
7 Yineleme (devam) s. 275-284
8 Yığıtlar ve Kuyruklar s. 537-544
9 Yığıtlar ve Kuyruklar (devam) s. 545-551
10 Yığıtlar ve Kuyruklar (devam) s. 552-559
11 Bağlantılı Listeler s. 565-582
12 Bağlantılı Listeler (devam) s. 565-582
13 Ağaçlar ve İkili Ağaçlar s. 605-622
14 Ağaçlar ve İkili Ağaçlar (devam) s. 622-633

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Mark Allen Weiss, “Data Structures and Problem Solving Using C++, 2nd Edition”, Addison Wesley, 2003. ISBN # 0321205006
Diğer Kaynaklar 2. Yedidyah Langsam, Moshe J. Augenstein, and Aaron M. Tenenbaum, “Data Structures Using C and C++”, Prentice-Hall, 1996. ISBN # 0-13-036997-7
3. Absolute C++, W. Savitch, Addison-Wesley
4. Problem Solving with C++: The Object of Programming, W. Savitch, Addison-Wesley
5. C++ Primer, Stanley B. Lippman, Addison-Wesley.
6. Data Structures Using C++, D.S. Malik, Thomson Course Technology, 1st Edition

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 50
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 6 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 12 24
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 126