AKTS - Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş

Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş (CMPE221) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş CMPE221 3. Dönem 2 2 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
CMPE102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere nesneye yönelik programlama dilinin ana kavramlarını C++ programlama dilini kullanarak tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Basit problemleri çözmek için kendi C++ programlarini olusturabilir
  • İhtiyaç duyduklari bilgiyi edinmek için C++ dili kütüphane fonksiyonları hakkında yeterli derecede bilgiye sahip olur
  • Benzer diger programlama dillerini kolayca öğrenmelerini sağlayacak yeterlilik seviyesine ulaşmış olur.
Dersin İçeriği Nesneye yönelik düşünme, soyut veri tipleri, veri tiplerinin tanım bölgeleri ve erişim kontrolleri, sınıflar, yapıcılar (constructors) ve yıkıcılar (destructors), nesneye yönelik kavramlara giriş: soyaçekim (inheritance), fazla-yükleme (overloading), çok-biçimlilik (polymorphism), şablonlar (templates).

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sınıflara ve Nesnelere Giriş s. 82-91
2 Sınıflara ve Nesnelere Giriş s. 91-117
3 C++ da Veri Tipleri, İfadeler ve Deyimler, Girdi/Çıktı s. 44-72
4 Kontrol Deyimleri, Döngüler, if-then-else ve switch Yapıları s. 132-173, 193-228
5 Fonksiyonlar, Parametre Aktarımı, Verilerin Tanım Bölgeleri, Fazla-Yükleme (Overloading) s. 245-293
6 C++ de Diziler ve Göstergeç Aritmetiği. s. 333-358, 409-461
7 Sınıflar, Detaylı Bakış, Kısım 1 s. 488-513
8 Sınıflar, Detaylı Bakış, Kısım 2 s. 531-568
9 Operatörlerde Fazla-Yükleme (Overloading) s. 579-628
10 Soyaçekim (Inheritance) s. 641-677
11 Soyaçekim (Inheritance) s. 677-687
12 Çok-Biçimlilik (Polymorphism) s. 694-715
13 Çok-Biçimlilik (Polymorphism) s. 715-731
14 Şablonlar (Templates) s. 757-771

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. C++: How To Program, H.M. Deitel and P.J. Deitel, Prentice-Hall, 6th Edt. 2008.
Diğer Kaynaklar 2. Absolute C++, W. Savitch, Addison-Wesley
3. Problem Solving with C++: The Object of Programming, W. Savitch, Addison-Wesley
4. C++ Primer, Stanley B. Lippman, Addison-Wesley.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar 2 20
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 2 28
Laboratuar 12 2 24
Uygulama 2 4 8
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 12 24
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 16 16
Toplam İş Yükü 156