AKTS - Kamu Finansmanı ve Hazine İşlemleri
Kamu Finansmanı ve Hazine İşlemleri (MLY315) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamu Finansmanı ve Hazine İşlemleri | MLY315 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin devletin borçlanma yöntemlerini öğrenmeleridir. Öğrenciler kamu ekonomik analizlerini daha sağlıklı yapabileceklerdir. Bunun yanında, öğrenciler hazine kavramını ve hazine işlemlerini öğreneceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kamu mali sistemine genel bakış ve mali yönetim, bütçe ve nakit dengesi, bütçe açıklarının ekonomiye etkisi ve farklı tanımlarla bütçe açıklarının hesaplanması; kamu finansmanı, borçlanma, borç dinamikleri, borçların sürdürülebilirliği, borç yönetiminin karşı karşıya kaldığı riskler, Türkiye?de borç yönetimi ve hazine işlemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Devlet Borçlanmasının Genel Özellikleri ve Devletin Borçlanma Nedenleri | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
2 | İç Borçlanma ve İç Borçlanmanın Sınıflandırılması | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
3 | Dış Borçlanma ve Dış Borçların Sınıflandırılması | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
4 | Devlet Borçlarının Ekonomik Etkileri | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
5 | İç Borçlanmanın ve Dış Borçlanmanın Ekonomik Etkileri | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
6 | Devlet Borç Yönetimi | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
7 | Devlet Borçlanma Araçlarının İkincil Piyasaları | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kavram ve kurum olarak Hazine | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
10 | Hazine'nin örgüt yapısı ve kamu kurumlarıyla ilişkileri | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
11 | Hazine iç ve dış borç yönetimi | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
12 | Kamu paylarının yönetimi | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
13 | Bütçenin finansmanında Hazine'nin rolü ve Hazine'nin mali piyasalara etkisi | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
14 | Siyaset ve Hazine Yönetimi | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
15 | IMF, Dünya Bankası ve Hazine İlişkileri | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Kısımların Okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Erdem, M. 2020; Devlet Borçları, 10. baskı, Ekin Yayınevi, Bursa |
---|---|
2. Eğilmez, M. 2020; Hazine, Remzi Kitabevi, İstanbul |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 37 | 37 |
Toplam İş Yükü | 125 |