AKTS - Maliye Teorisi
Maliye Teorisi (MLY201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maliye Teorisi | MLY201 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Kamu Maliyesi dersinde alınan giriş niteliğindeki bilgileri geliştirmek ve Klasik, modern ve Alternatif maliye teorileri hakkında genel bilgi edindirmek ve öğrenciyi temel mali süreçlerin dinamikleri ve rolleri hakkında bilgi sahibi yapmaktadır |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kamu maliyesinin tanımı ve içeriği; kamu ekonomisi teorisi; kamusal faaliyetleri açıklamaya ilişkin yaklaşımlar; kamusal harcamalar teorisi; kamusal harcamaların artışı yasası. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Devlet kavramı gelişimi ve modern devlet | Ceyhun GÜRKAN ve Yiğit KARAHANOĞULLARI (2013) Vergi Devletine Kuramsal Yaklaşımlar, Maliye Dergisi |
2 | Klasik iktisadi okulun ilkeleri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
3 | Ekonomik mallar | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
4 | Kamu Harcamaları | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
5 | Kamu harcamalarının Artış sorunu | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
6 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
7 | Kamu Gelirleri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
8 | Kamu gelirlerinin Türleri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
9 | Ara Sınav | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
10 | Kamu gelirlerinin sınıflandırılması | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
11 | Türk vergi sisteminin temel özellikleri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
12 | Bütçe Teorileri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
13 | Bütçe sistemleri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
14 | Kamu Borçlanması | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
15 | Kamu Borçlanması | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Bülbül, D. 2023; Devlet Maliyesi, Turhan Kitabevi, Ankara |
---|---|
2. Nadaroğlu, H. 1998; Kamu Maliyesi Teorisi, Beta Basım Dağıtım A.Ş., İstanbul |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 75 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 22 | 22 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 150 |