AKTS - Vergi Muhasebesi
Vergi Muhasebesi (MLY413) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Vergi Muhasebesi | MLY413 | 7. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Muhasebe uygulamasının temel taşlarından birisi de ülkemizde uygulanan vergi mevzuatıdır. Vergi mevzuatı çerçevesinde muhasebe uygulamasında ticari kar/zarar kavramının yanı sıra mali kar/zarar kavramı da gündemdedir. Bu dersin amacı, gerek Gelir Vergisi gerek Kurumlar Vergisi ve diğer vergi kanunları çerçevesinde ticari kar/zarardan mali kar/zarara geçiş ve “Mali Kara Geçiş Tablosu” düzenlenmesinin incelenmesidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel muhasebe kavram ve ilkelerinin gözden geçirilmesi; vergi türleri; defter, belge ve kayıt nizamı; dönem içi vergi sorumluluğu: vergi kesintisinin ve geçici verginin hesaplanması; muhtasar, KDV ve damga vergisi beyannamelerinin düzenlenmesi; dönem sonu vergi mükellefiyeti: gelir ve kurumlar vergilerinde muhasebe uygulama ve kayıtları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ticari Kar/Zarar, Mali Kar/Zarar Kavramları, Nazım Hesaplar | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
2 | Gider ve Maliyet Olarak Vergi ve Muhasebeleştirilmesi | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
3 | Vergi Sorumlusu Sıfatıyla Vergi ve Muhasebeleştirilmesi | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
4 | Vergi Mükellefi Olarak Vergi ve Muhasebeleştirilmesi (Geçici Vergi) | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
5 | Gelir Vergisi ve Kurumlar Vergisi Beyanı ve Muhasebeleştirilmesi | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
6 | VUK’da Yer Alan Değerleme Ölçüleri | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
7 | Hazır Değerler ve Menkul Kıymetlerde Vergi Uygulaması Açısından Özellik Arzeden İşlemler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
8 | Vize | |
9 | Alacak ve Borçlarda Vergi Uygulaması Açısından Özellik Arzeden İşlemler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
10 | Örtülü Sermaye Kazancı | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
11 | Transfer Fiyatlandırması | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
12 | Stoklarda Değerleme ve Özellik Arzeden İşlemler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
13 | Stoklarda Değerleme ve Özellik Arzeden İşlemler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
14 | Yıllara Yaygın İnşaat ve Onarım İşlerinde Vergi Uygulaması Açısından Özellik Arzeden İşlemler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Abdurrahman AKDOĞAN (2017), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, Gazi Kitabevi: Ankara |
---|---|
2. Orhan Sevilengül (2016), Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi: Ankara |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | |||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | |||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | |||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |