AKTS - Temel İngilizce Konuşma Becerileri
Temel İngilizce Konuşma Becerileri (ENG393) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel İngilizce Konuşma Becerileri | ENG393 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | ENG393, özellikle dinleme ve konuşma alanlarında İngilizce dil yeterliklerini geliştirmek isteyen temel ve orta düzey kullanıcı seviyesindeki öğrenciler için tasarlanmış seçmeli bir derstir. Bu ders, öğrencileri seviyelerine uygun hem akademik hem de profesyonel ortamlarda kendilerini özgüvenli ifade için gerekli temel becerilerle donatmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu ders, öğrencilere çeşitli iletişimsel bağlamlarda etkili bir şekilde yer almak için var olan bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlayan etkinlikler sunar. Ders öğrencilere akademik ve profesyonel ortamlarda güvenle iletişim kurup başarılı olmaları hakkında çalışmalar sağlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Course Orientation | Course Memo |
2 | Konuşmalarda ana fikir ve detayları bulmak için dinleme yapma Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things | Ders Kitabı sayfa: 2-9 |
3 | Eleştirel düşünme, metin içinde kelimelerin hangi bağlamda kullanıldığını bulma Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things | Ders Kitabı sayfa: 10-17 |
4 | Notlardan konuşma yapma, bilgileri hatırlama çalışması Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things | Ders Kitabı sayfa: 18-21 |
5 | "Can" ve "can't" farklılığını ayırt etmek için hikaye dinleme Ünite 2: Come Rain or Shine | Ders Kitabı sayfa: 22-32 |
6 | Hava durumu ile ilgili dinleme yapma, hava ve mevsimler hakkında konuşma yapma Ünite 2: Come Rain or Shine | Ders Kitabı sayfa: 33-41 |
7 | Detayları bulmak için dinleme yapma, yemek alışverişi hakkında konuşma yapma Ünite 3: Diet? A Piece of Cake! | Ders Kitabı sayfa: 42-52 |
8 | Yönergeleri dinleme ve takip etme, restoranda sipariş verme ve alma Ünite 3: Diet? A Piece of Cake! | Ders Kitabı sayfa: 53-61 |
9 | Konuşmada ana fikir ve detayları bulmak için dinleme yapma, bir fikir haritası kullanarak not tutma Ünite 4: A Connected World | Ders Kitabı sayfa: 62-72 |
10 | Yön sormak ve yön tarifi vermek için dinleme yapma Ünite 4: A Connected World | Ders Kitabı sayfa: 73-81 |
11 | Sofra adabı ile ilgili konuşma, özür dileme, özre karşılık verme, kültürel normlar hakkında konuşma, kültürleri karşılaştırma Ünite 6: Multicultural Communities | Ders Kitabı sayfa: 102-121 |
12 | Ana fikir ve detaylar için dinleme yapma, WH grafik düzenleyici kullanma Ünite 8: Infotainment | Ders Kitabı sayfa: 142-152 |
13 | Görüş belirtme, bir hikaye veya olay örgüsü özetleme ve anlatma, bir film veya TV dizisi hakkında sunum yapma Ünite 8: Infotainment | Ders Kitabı sayfa: 153-161 |
14 | Sunumlar | Sunumlar |
15 | Genel Tekrar | Genel Tekrar |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. New Interactions Level 2, Mc Graw Hill,2020 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller/Supplementary Materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 3 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | |||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | |||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | |||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 3 | 1 | 3 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |