AKTS - Yenilikçi Görsel Anlatı
Yenilikçi Görsel Anlatı (ART285) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yenilikçi Görsel Anlatı | ART285 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders kapsamında görsellerin ve görsel anlatımın; kişisel ifade, tasarım, öğrenme, iletişim ve etkileşimdeki yeri ve yenilikçi yaklaşımların öneminin irdelenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Görsel anlatım süreçlerinin seçilen örnek eserler aracılığı ile irdelenmesi; belirlenen bir görsel anlatım türüne yönelik araştırma raporunun hazırlanması; görsellerin ve/veya görsel anlatımın düşünme, karar verme, kişisel ifade ve iletişimdeki etkinliğine yönelik bilgilendirme ve değerlendirme; yenilikçi yaklaşımların görsel anlatı uygulamalarına etki |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel Anlatımın Tanımlanması: Amaç, türler, üretim metodları ve gereksinimler | |
2 | Görselin Tanımlanması: Türler, örnekler ve üretim metodları Yenilikçi Sanatçının Tanımı ve Yenilikçi Yaklaşımı Sanatsal Çalışmalara Adapte Etme | |
3 | Sabit ve Üretilen Görseller: El ile ve/veya dijital olarak çizim, boyama, gruplandırma, şekil verme gibi birveya birden fazla metodun kullanılması ile var edilen görseller ve/veya objeler | |
4 | Sabit ve Kaydedilmiş Görseller: Analog veya dijital olarak fotoğraflama, modelleme veya işleme gibi bir veya birden fazla metodun kayıt edebilme özelliği ile elde edilen görseller | |
5 | Hareketli Görseller ve Hareketin Yaratılması: Kare kare pozlandırma ve görüntüleme ile hareket algısı yaratacak şekilde görsellerin yaratılması | |
6 | Hareketli Görseller ve Hareketin Kaydedilmesi: Canlı varlıkların veya hareket etmekte olan cisim veya objelerin kaydedilmeleri ile elde edilen görseller | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Bakış Açısı ve Kompozisyon | |
9 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Işık, Renk ve Doku | |
10 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Ses | |
11 | Kişisel Araştırma Projesi: Kapsam ve amacın tanımlanması ve sunumu | |
12 | Kişisel Araştırma Projesi: Araştırma süreci ve veri toplanması | |
13 | Kişisel Araştırma Projesi: 1. Değerlendirme | |
14 | Kişisel Araştırma Projesi: Rapor revizyonu | |
15 | Kişisel Araştırma Projesi: Rapor Teslimi | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Block, B. (2007). The Visual Story: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. Oxford. Focal Press Publishing. |
---|---|
2. Caplin, S., Banks, A. ve Holmes, N. (2003). The Complete Guide to Digital Illustration. East Sussex: Ilex Press | |
3. Ching, F. D. K. (1989). Drawing: A Creative Process. Wiley Publishing | |
4. Dahaner, S. (2004). The Complete Guide to Digital 3D Design. East Sussex: Ilex Press. | |
5. Selby, A. (2009). Animation in Process. Laurence King Publishing. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 7 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 25 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | |||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | |||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | |||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 1 | 8 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 |