AKTS - Rusça IV
Rusça IV (RUS302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Rusça IV | RUS302 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(RUS301 veya ETI281) |
Dersin Dili | Rusça |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı RUS201, RUS202 ve RUS301 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A2* seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel Rusça becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | “ЧТОБЫ” cümleler.Зачем?С какой целью? soruları Amaç bildirme Gereklilik bildirme Alıştırmalar Diyalog çalışması Ünite 3 | Sayfa 106 - 116 |
3 | Дательный падеж E halinde tekil/çoğul sıfat çekimleri. Дать, подарить, купить, объяснить, посоветовать fiilleri “СВОЙ” zamiri (-e hali) Diyalog çalışması Ünite 4 | Sayfa 117 - 124 |
4 | -e hali Gereklilik ifadesi (НАДО/НУЖНО) НУЖЕН,НУЖНА words Diyalog çalışması Ünite 4 | Sayfa 125 - 130 |
5 | Hareket yeri (Где?По какому?По какой? Soruları) Hareket istikameti (КУДА(4) К КОМУ(3) Hareket fiilleri (Подойти/подъехать) Ünite 4 | Sayfa 131- 140 |
6 | Doğrudan ve dolaylı anlatım(devamı) “КОТОРЫЙ” ilgi zamiri (-e hali) Ünite 4 | Sayfa 141- 150 |
7 | Творительный падеж. Tekil/çoğul sıfat çekimleri (ile hali – birliktelik) С” edatı Советоваться, встречаться, беседовать, спорить, знакомиться fiilleri Alıştırmalar Diyalog çalışması Ünite 5 | Sayfa 150 - 158 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Meslek/Meşguliyet/Hobi Быть, стать, работать, Заниматься, увлекаться, интересоваться fiilleriyle ile hali kullanılması ile hali (araç) Alıştırmalar Diyalog çalışması Ünite 5 | Sayfa 158 - 163 |
10 | ile halinde kullanılan edatlar: Под, над, перед, за,мехду, рядом с. Zaman ifadesi Когда?Перед чем? soruları Diyalog çalışması Ünite 5 | Sayfa 163 - 167 |
11 | Doğru/Dolaylı anlatım (devam) Dolaylı anlatımda “ЛИ” takısı “КОТОРЫЙ” ilgi zamiri ( ile halde) Ünite 5 | Sayfa 186 - 179 |
12 | Tekil isim çekimleri(tekrar) Çoğul isimlerin hal çekimleri Çoğul zamirlerin ve çoğul sıfatların çekimleri “Которые,которых” ilgi zamirlerinin çekimleri Alıştırmalar Ünite 6 | Sayfa 182 - 194 |
13 | Tekil/Çoğul sıfat çekimleri (tekrar) Koşul cümleleri Gerçek koşul: “ЕСЛИ” Alıştırmalar Ünite 6 | Sayfa 195-197 |
14 | Gerçekleşmesi imkansız koşul: “ЕСЛИ БЫ” Bileşik cümleler (”ХОТЯ” bağlacı ile) Alıştırmalar Diyalog çalışması Ünite 6 | Sayfa 197 - 211 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. V.Antonova, M.Nahabina, A.Tolstıh. (2004) Doroga v Rossiyu 2, Zlatoust Yayınları, Moskova |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | |||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | |||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | |||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |