Japonca II (JAP202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Japonca II JAP202 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
JAP201
Dersin Dili İspanyolca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, JAP201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel Japonca dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma: • Hiragana, katakana tanıyabilir, • kısa temel düzey metinlerdeki ana fikri bulabilir, • soru yönergelerini okuyup anlayabilir. • Temel düzey bir metinde spesifik bir bilgiyi tespit edebilir,
  • Konuşma: • Kendini basitçe tanıtabilir ve temel selamlaşma ifadelerini kullanabilir. • Fiyat sorabilir, bir şey rica edebilir. • Geçmiş, şimdiki ve gelecek zaman kullanarak bir gününü anlatabilir. Anlatımda yer, zaman, vasıta, araç belirtebilir.(ismin –i -e,-de,-den halleri ve ile bağlacı kullanarak) • Aile ve akraba bireylerini tanıtıp, onlar hakkında basit bilgiler verebilir. • Yiyecek ve içecek siparişi verebilir.
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla Japoncanın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: • diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir.
  • Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon/Ders Tanıtım Ders Tanıtım
2 5 tane Kanji’nin yazılışı ve okunuşunun öğretilmesi Resim Kartları, Ders Kitabı, CD
3 Ünite 11- Japonca’da sayma şekilleri. Alıştırmalar Ders Kitabı, CD
4 Ünite 11 Japonca’da insanların sayımı, arabaların sayımı, Japonca’da zaman (hafta,ay,yıl) Ders Kitabı, CD, Resim kartları
5 Ünite 13- Tekrar, alıştırmalar Ünite 14-Yönler Alıştırma Kitapçığı, Ders Kitabı
6 Sıfatların Geçmiş zaman hali ve olumlu olumsuz halleri 5 tane Kanji öğretilmesi Ders Kitabı, CD
7 ARA SINAV
8 Ünite 12 Sıfat kullanarak iki şey arasında karşılaştırma yapmanın öğretilmesi Alıştırma. Ders Kitabı, CD
9 Ünite 13 11 tane fiilin öğretilmesi Kanji çalışması.5 tane yeni kanji öğrenimi Ders Kitabı, CD
10 Ünite 13 4 tane sıfat öğretimi, Eylemlerde istek belirtme söylemleri Alıştırma Ders Kitabı, Fiil Kartları
11 Ünite 14 18 tane fiilin öğretilmesi Japonca fiillerin “te”hali 5 tane Kanji öğretilmesi Ders Kitabı, Fiil Kartları
12 Ünite 14 Japonca fiillerin “te”hali Japonca Şimdiki Zaman ve Japonca’da rica,talep,uyarı, öneri kalıplarının öğrenilmesi Alıştırma. Ders Kitabı, Fiil Kartları
13 Ünite 15 12 tane fiil ve İzin isteme, yasak bildirme, öğretilmesi Ders Kitabı, Fiil Kartları
14 Ünite 15 – Alıştırma
15 Genel Tekrar
16 FINAL

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Minna no Nihongo1: Surīē Nettowāku, Kabushiki Kaisha,Tokyo, 2012, International Japanese Language Institute.
Diğer Kaynaklar 2. Cd ve ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur.
2 Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir.
3 İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir
4 Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5 Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar.
6 Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir.
7 Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
8 Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir.
9 Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir.
10 Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır.
11 Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır.
12 Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100