AKTS - Dijital Dönüşüm ve Sektör Uygulamaları
Dijital Dönüşüm ve Sektör Uygulamaları (ISL330) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Dönüşüm ve Sektör Uygulamaları | ISL330 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yapay zekâ, makine öğrenimi, bulut bilişim, nesnelerin internet, bulut bilişim, büyük veri vb. gelişmekte olan teknolojilerinin iş süreçlerini nasıl değiştirdiğini sektörel bazda öğrenmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gelişmekte olan teknolojiler ve bu teknolojileri ait terminoloji, dijital dönüşüm ve inovasyonla olan ilişkisi, örgüt kültürünün dijital dönüşüm üzerinde etkileri, yeni iş ve gelir modelleri, verinin önemi ve rekabet avantajı, karar destek süreçlerinde dijitalleşme, farklı sektörlerden dijital dönüşüm proje örneklerinin tartışılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital Dönüşüm, Yönetim ve Yönetişim, Elektronik Sektörler: Terminoloji | Temel terminoloji içeren materyaller okunmalı. |
2 | Dijital İnovasyon ve Dönüşüm | Dijital inovasyon ve dönüşüm üzerine akademik makaleler okunmalı. |
3 | Teknoloji ve Geçmişten Günümüze İş Süreçleri | Teknolojinin iş süreçleri üzerindeki evrimini anlatan makaleler okunmalı. |
4 | Endüstri Devrimleri, Endüstri 4.0 | Endüstri devrimleri ve Endüstri 4.0 hakkında literatür taraması yapılmalı. |
5 | Bankacılık Faaliyetlerinde Dijitalleşme | Dijitalleşmenin bankacılık sektöründeki etkileri hakkında makaleler okunmalı. |
6 | Dijital Dönüşüm ve İletişim | Dijital dönüşümün iletişim üzerindeki etkileri hakkında okumalar yapılmalı. |
7 | Dijital Dönüşüm ve Gelişmekte Olan Teknolojiler | Gelişmekte olan teknolojiler ve dijital dönüşüm arasındaki ilişki üzerine okumalar yapılmalı. |
8 | Vize | İşlenen konuları gözden geçirmeli. |
9 | Blockchain ve Kripto Paralar | Blockchain ve kripto paralar üzerine tematik makaleler okunmalı. |
10 | Bankaların Chatbot Uygulamaları | Bankacılık sektöründe chatbot uygulamaları hakkında literatür taraması yapılmalı. |
11 | CRM Uygulamaları, Trader Robotlar | CRM uygulamaları ve trader robotlar hakkında bilgi edinilmeli. |
12 | Yeni Teknolojilerin Gelişimi ve Teknoloji Trendleri (Büyük Veri, Dağıtılmış Defter Teknolojileri) | Büyük veri ve dağıtılmış defter teknolojileri üzerine okumalar yapılmalı. |
13 | Yeni Teknolojilerin Gelişimi ve Teknoloji Trendleri (AR / VR, Nesnelerin İnterneti- IoT) | AR/VR ve IoT üzerine akademik makaleler okunmalı. |
14 | E-Ticaret Dijital Ödeme Sistemleri İlişkisi | E-ticaret ve dijital ödeme sistemleri arasındaki ilişki üzerine okumalar yapılmalı. |
15 | Proje Sunumları | Proje sunumları için gerekli hazırlıklar yapılmalı. |
16 | Final Sınavı | Ders konularını gözden geçirip final sınavı için hazırlık yapılmalı. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Dijital Dönüşüm ve Finans: Gelecek Sandığımızdan Daha Yakın, Prof. Dr. Adalet HAZAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | |||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | |||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | |||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 14 | 14 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |