AKTS - İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi
İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi (ISL329) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi | ISL329 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2.5 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dijitalleşen işletmelerde yapay zekâ teknolojilerinin alt alanlarından robotik, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, doğal dil işleme ve makine öğrenmesi konularında farkındalığı artırarak işletme işlevlerini yeni teknolojilerle yetkin yönetme konusunda yeni bilgi beceri ve anlayış geliştirme amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dijitalleşen işletmelerde yapay zekâ teknolojilerinin alt alanlarından robotik, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, doğal dil işleme ve makine. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ağ Toplumu ve Dijital Organizasyonlara Giriş-1 | Ağ toplumu ve dijital organizasyonlar hakkında temel kavramların okuması yapılmalı. |
2 | Ağ Toplumu ve Dijital Organizasyonlara Giriş-2 | Dijital organizasyonlar üzerine bir video izlenmeli. |
3 | Dijital İşletmeler ve Yönetimde Yeni Yaklaşımlar-1 | Dijital işletme modelleri hakkında makale okuması yapılmalı. |
4 | Dijital İşletmeler ve Yönetimde Yeni Yaklaşımlar-2 | Dijital yönetim stratejileri üzerine okumalar yapılmalı. |
5 | Yapay Zekâ Teknolojilerine Giriş-1 | Yapay zekânın temelleri üzerine makaleler okunup kısa bir yazı hazırlanmalı. |
6 | Yapay Zekâ Teknolojileri ve Uygulama alanları-1 | Yapay zekânın uygulama alanları araştırılıp, kısa bir rapor yazılmalı. |
7 | Yapay Zekâ Teknolojileri ve Uygulama alanları-2 | İleri düzey yapay zekâ uygulamaları üzerine okumalar yapılmalı. |
8 | Ara Sınav | İşlenen konuların tekrarı yapılmalı. |
9 | Robotik ve İşletme Yönetimi | Robotik teknolojiler üzerine makale okuması yapılmalı |
10 | Robotik ve İşletme Yönetimi uygulamaları | Robotik uygulamalar üzerine 1 vaka incelenmesi yapılması |
11 | İşletme Yönetiminde Yapay sinir ağları Uygulamalar | Yapay sinir ağları üzerine okumalar yapılmalı. |
12 | İşletme Yönetiminde Makine öğrenmesi Uygulamalar | Makine öğrenmesi nedir, temel kavramlar araştırılmalı. |
13 | Yapay zekâ alanında Güvenlik, Etik ve Sosyal Konular | Yapay zekâ güvenliği ve etik konularında son çıkan haberler araştırılsın. |
14 | Proje Sunumları | Proje sunumları için hazırlık yapılmalı. |
15 | Proje Sunumları | Proje sunumları için hazırlık yapılmalı. |
16 | Final Sınavı | İşlenen konuların tekrarı yapılmalı. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nils J. Nilsson, Yapay Zekâ-Geçmişi ve Geleceği, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2018. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 16 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 8 | 24 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 27 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | |||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | |||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | |||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 8 | 1 | 8 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Projeler | 1 | 8 | 8 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |