AKTS - Davranış Bilimlerine Giriş
Davranış Bilimlerine Giriş (ISL101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimlerine Giriş | ISL101 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere örgütlerdeki insan davranışlarının neden ve sonuçlarına dair geniş ve küresel bir bakış açısı vermektir. Fen bilimleri kanunları tutarlıdır ve pek çok durum için geçerlidir. Ancak, insanlar karmaşık varlıklardır ve basit, evrensel kurallar insan davranışlarını açıklamakta yetersiz kalır. Her bir birey birbirinden farklı olduğu için, basit ve kesin genellemeler yapmak mümkün değildir. Küresel rekabetin bu denli artmış olduğu günümüzde, hızlı değişime ayak uydurabilecek esneklikte çalışanlara ihtiyaç artmış ve bu çalışanların davranışlarını anlamak yöneticiler için giderek daha da fazla önem kazanmaya başlamıştır. Yaşayan herkes davranışlar konusunda bir hayat öğrencisidir. Hepimiz hayatımız boyunca karşımıza çıkan insanları çözümlemeye, hareketlerini gözlemlemeye ve yorumlamaya çalışırız. Bu yorumlar çoğunlukla bizi yanlışlara da sürükleyebilir. Bu dersin verdiği bakış açısı ve sistematik yaklaşımla, hiçbir davranışın rastgele olmadığı gerçeğinden yola çıkarak, özellikle örgütsel davranışların yorumlanmasında sezgisel ve yorumsal yeteneklerimizi arttırabiliriz. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Davranış bilimi ve eleştirel düşünme, zihnin biyolojisini keşfetme, insan çeşitliliğini tanımlama, hisler ve algının oluşması, öğrenme süreci ve koşullanma, hafıza olgusu ve hafızanın inşaası, düşünme ve dil, motivasyon ve iş, hisler, kişilik. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış bilimlerine giriş | 1. Bölüm |
2 | Örgütsel davranış nedir? | 1. Bölüm |
3 | Örgütlerde çeşitlilik | 2. Bölüm |
4 | Tutumlar ve iş tatmini | 3. Bölüm |
5 | Duygular ve ruh halleri | 4. Bölüm |
6 | Kişilik ve değerler | 5. Bölüm |
7 | Algı | 6. Bölüm |
8 | Ara Sınav | 1-6 Bölümler |
9 | Bireysel karar alma | 6. Bölüm |
10 | Motivasyon kavramları | 7. Bölüm |
11 | Motivasyon uygulamaları | 8. Bölüm |
12 | Grup davranışının temelleri | 9. Bölüm |
13 | İş takımlarını anlamak | 10. Bölüm |
14 | Ödev Sunumları | 1-10 Bölümler |
15 | Genel Tekrar | 1-10 Bölümler |
16 | Final Sınavı | 1-10 Bölümler |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. “Örgütsel Davranış” Stephen P Robbins, Timothy A. Judge; Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci erdem; 14 baskıdan çeviri |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Ders notları, ders slaytları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | |||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | |||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | |||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 153 |