AKTS - Yerel Yönetimler Maliyesi
Yerel Yönetimler Maliyesi (MLY324) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yerel Yönetimler Maliyesi | MLY324 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Yerel yönetimlerin (Mahalli idarelerin) mali yapısını, hizmet alanı belirleme yöntemlerini, hizmet ve gelir bölüşümüne dair merkezi idare ile mahalli idareler arasındaki ayırım kriterlerini anlatıp; çeşitli ülke uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yerel yönetim kavramı ile Türkiye?deki tezahürü, yerel yönetimlerin görevleri ve bunların finansman yöntemlerinin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mahalli idarelerin ortaya çıkışı, gelişimi Mahalli idarelerin varlığını açıklayan yaklaşımlar Mahalli idareler ve Kamusal hizmetler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
2 | Mahalli idarelerin optimum hizmet alanının belirlenmesi | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
3 | Mahalli idareler arasındaki hizmet bölüşümü ve bölüşüm kriterleri Mahalli idarelerin sundukları hizmetler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
4 | Merkezi idare ile mahalli idareler arasındaki gelir kaynaklarının paylaşımı Merkezi idare ile mahalli idareler arasında vergilendirme açısından gelir bölüşüm şekilleri | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
5 | Mahalli idareler gelir türleri | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
6 | Diğer ülkelerdeki mahalli idarelerin incelenmesi A-ABD’de mahalli idareler B-Fransa’da mahalli idareler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
7 | İsveç’te mahalli idareler, Federal Almanya’da mahalli idareler, İngiltere’de mahalli idareler, Uzak Doğuda mahalli idareler | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
8 | Vize | |
9 | Belediye İdaresinin Mali Yapısı | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
10 | Büyükşehir Belediye İdaresinin Mali Yapısı (a.) | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
11 | Büyükşehir Belediye İdaresinin Mali Yapısı (b.) | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
12 | İl Özel İdaresinin Mali Yapısı (a.) | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
13 | İl Özel İdaresinin Mali Yapısı (b.) | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
14 | Köy İdaresinin Mali Yapısı | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
15 | Tekrar | Temel ve Yardımcı Kaynaklarda İlgili Yerlerin Okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Özhan Çetinkaya (2023), Yerel Yönetimler Maliyesi, Ekin Basım Yay., Bursa. |
---|---|
2. Kamil Mutluer (2023), Teoride ve Pratikte Yerel Yönetimler, İstanbul Bilgi Üniversitesi |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 27 | 27 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |