AKTS - Bilim ve Teknoloji Politikaları
Bilim ve Teknoloji Politikaları (IKT444) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilim ve Teknoloji Politikaları | IKT444 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste amaç bilimsel ve teknolojik çalışmaların birbirlerine nasıl bağlı olduğunu ve bu çalışmalar sonucu ekonomik büyümenin ve kalkınmanın nasıl gerçekleştiğini irdelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilim teknoloji ve inovasyon politikalarının ekonomik kalkınma ile ilişkisi; arz ve talep taraflı yaklaşımlar, dengeli yaklaşımlar; ulusal seviyedeki bilim, teknoloji ve inovasyon kurumları, kamu destek mekanizmaları, teknoloji transfer opsiyonları, doğrudan yabancı yatırım kanalları ve Türkiye ve Şili karşılaştırması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, Teknoloji ve İcat nedir, iktisat teorisi ve bilim ve teknoloji politika ilişkisi | Turkcan, E , Teknoloji, İcat ve YEnilikler, birinci bölüm |
2 | Teknolojik ilerlemenin tarihi | Turkcan, E. İcadın Anonim Döneminden Kişisel Mucitler Dönemine , ikinci bölüm |
3 | İngiliz sanayi devrimi, ve bilim ve teknoloji ilişkileri | Turkcan, E.Kişisel Mucitler Dmneminin Üst Noktası, üçüncü bölüm |
4 | Yatırım malları sektörü, tarım tezgahları, uzun dalgalar ve paradigm değişimleri | Turkcan, E.Sanayi Devrimi’nin Sonucu: İcadın Kolleftif-Organize Dönemi: dördüncü bölüm |
5 | 20. yüzyılda bilim ve teknoloji politikası, ulusal yenilik sistemleri | Turkcan, E. ,Dünyada Bilim ve TEknoloji Politikalarının Doğuşu ve Gelişimi, beşinci bölüm |
6 | Türkiye’de bilim ve teknolojinin gelişimi I | Turkcan, E. Türkiye’nin 20.yyın ilk yarısındaki tekno ekonomik gelişmesi, dokuzuncu bölüm ss. 403-422 |
7 | Türkiye’de bilim ve teknolojinin gelişimi II | Turkcan, E. Cumhuriyet’in ilk yılları ve Devletçilik dönemi, ss. 427-459 |
8 | Türkiye’de bilim ve teknolojinin gelişimi III | Turkcan, E., İkinci Dünya savaşı sonrası, ss. 460-489, dokuzuncu bölüm |
9 | Arasınav | |
10 | Türkiye’de Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu’nun Kuruluşu ve Örgütsel Gelişmesi 1963-2005 | Turkcan, E. Tübitak’ın kurulması, onuncu bölüm, ss.495-513,onuncu bölüm |
11 | Tübitak’ın Bilim Politikası İşlevi ve Mekanizmaları | Turkcan, E. Tübitak’ın İşlevsel Gelişmesi ve Bilim Politikası, ss.587-602, onbirinci bölüm |
12 | Türkiye’nin Ulusal bilim ve Teknoloji Politikaları I | Turkcan, E. Beş Yıllık Kalkınma Planları ve BTYK toplantı notları, onikinci bölüm |
13 | Türkiye’nin Ulusal bilim ve Teknoloji Politikaları II | Ulusal Bilim Teknoloji ve Yenilik Stratejisi 2011-2016 |
14 | Türkiye’de inovasyon, teknoloji ve ekonomik büyüme I | Akçomak, İ. Semih (2014) Teknoloji, İnovasyon, ve Ekonomik Büyüme |
15 | Türkiye’de inovasyon, teknoloji ve ekonomik büyüme II | Aysan, A. F., ve Dumludağ, D (ed) Kalkınmada Yeni Yaklaşımlar, İmge Kitabevi, İstanbul. |
16 | Proje Sunumları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Turkcan, Ergun (2009) Dünyada ve Türkiye’de Bilim, Teknoloji ve Politika, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. ISBN/SKU: 9786053990734 |
---|---|
2. Aysan, A. F., ve Dumludağ, D (ed) Kalkınmada Yeni Yaklaşımlar, İmge Kitabevi, İstanbul. | |
3. Ulusal Bilim Teknoloji v eYenilik Stratejisi 2011-2016, BTYK 22 Ek 4 UBTYS-2011-2016 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Maliye alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | X | ||||
2 | Maliye alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | X | ||||
3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | X | ||||
4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | ||||
5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | X | ||||
6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | X | ||||
7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | X | ||||
9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | X | ||||
10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | X | ||||
11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | X | ||||
12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 |