AKTS - Seramikler ve Refrakter Malzemeler
Seramikler ve Refrakter Malzemeler (MATE311) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seramikler ve Refrakter Malzemeler | MATE311 | 5. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MATE201 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin seramik ve refrakter malzemelerdeki yapı, özellik ve üretim yöntemleri arasında üçlü bağlantı oluşturmayı anlamalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Seramiklerin tanımı; ham malzemeler; seramik malzemelerin kristal yapısı ve özellikleri; atomsal bağlanma; faz diyagramları; cam ve cam seramikler; mekanik özellik ve davranışlar; refrakter seramikler; teknik seramikler; yapısal seramikler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramiklerin özelliklerine göre tanımları ve sınıflandırmaları | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
2 | Geleneksel ve ileri seramiklerin ham malzemeleri | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
3 | Seramiklerdeki ikili bileşenler | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
4 | Karma kristal yapıları ve bileşimleri | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
5 | Cam fazının karakteristiği, cam seramikler | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
6 | Faz denge diyagramları; Tek ve çift bileşenli sistemler | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
7 | Üç bileşenli faz diyagramları ve sıvı içindeki yoğunluğu | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
8 | Geleneksel seramiklerin hazırlanışı ve bileşenleri | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
9 | Şekillendirme yöntemleri; plastik şekillendirme, askı döküm, toz basma | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
10 | Sinterleme tepkimeleri ve içyapının gelişmesi | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
11 | Teknik seramiklerin sinterlemesi; Sinterleme çeşitleri ve yürütücü kuvvet | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
12 | Mekanik özellikler; Ölçme teknikleri, Tek taş seramik ve refraktör | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
13 | Isıl özellikler; Isıl gerilim, ısıl şok ve ısıl iletkenlik | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar |
14 | Yapısal seramikler; Oksit, karbit, nitrit, boric seramikleri ve bunların kombinasyonları | Ders kitabı ve diğer kaynaklardaki ilgili sayfalar. |
15 | Genel gözden geçirme | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fundamentals of Ceramics; M.W. Barsoum, Institute of Physics, 2003. |
---|---|
2. Modern Ceramic Engineering; D.W. Richerson, 3rd ed. CRC, 2008. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Physical Ceramics for Engineers; L. H. Van Vlack, Addison-Wesley, 1964. |
4. Introduction to Fine Ceramics; N. Ichinose, John Wiley & Sons, 1987. | |
5. Introduction to Ceramics; W.D. Kingery, H.K. Bowen, and D.R. Uhlmann, , John Wiley & Sons, 1976. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Metalurji ve Malzeme mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini ve malzeme sistemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
2 | Malzeme sistemlerinin yapıları, özellikleri, işlenmesi ve performansına ilişkin bilim ve mühendislik ilkelerinin anlaşılmış olması | X | ||||
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve uygun malzemeyi seçme becerisi; bu amaçla modern tasarım ve malzeme seçim yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
5 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | ||||
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Metalurji ve Malzeme Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistiksel ve bilgisayar yöntemlerini de kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | ||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | ||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | ||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | ||||
12 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |