AKTS - Dünya Müzik Kültürleri
Dünya Müzik Kültürleri (ART226) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünya Müzik Kültürleri | ART226 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dünyadaki müzik kültürlerinin çeşitliliğini etnomüzikoloji esasları üzerinde tanıtmaktır. Yerel müzikleri toplumların teknolojik seviyeleri, iktisadi şartları, kültürel değerleri ve gelenekleri ile müziğin oluşum sürecindeki etkileşimle bağlantılı olarak açıklamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dünyanın belli başlı bölgelerindeki müziklerin özellikleri ve bu özellikleri kazandıran coğrafi, kültürel, dinsel, sosyal, iktisadi ve siyasi etmenler bağlamında ele alınması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik ve İnsan, Müzik ve Teknoloji, Müziğin Toplumdaki İşlevi, Batı Müziğinin ‘Evrensellik’ İddiasına Karşılık Olarak Dünya Müzik Kültürlerinin Konumlanması. | |
2 | Genel Hatlarıyla Etnomüzikoloji ve Esasları, Genel Olarak Organoloji (Çalgı Bilimi) | |
3 | Çin Müzik Kültürü | |
4 | Japonya ve Kore Müzik Kültürleri | |
5 | Tayland ve Hindistan Müzik Kültürleri | |
6 | Türk Halklarının (Orta Asya, Sibirya, Kafkasya, Balkan, İran, Irak ve Anadolu) Müzik Kültürü | |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Arap ve Yahudi Müzik Kültürleri | |
9 | Slav Halklarının (Rusya, Ukrayna, Belarusya, Sırbistan, Polonya, Çekya) Müzik Kültürleri | |
10 | İspanya, Karayip, Latin Amerika Müzik Kültürleri | |
11 | Okyanusya (Avustralya ve Yeni Zelanda Yerli Halklarının) Müzik Kültürleri | |
12 | Sahra Altı Afrika Müzik Kültürleri | |
13 | Batı Avrupa ve Balkan (Cermen, Birleşik Krallık, İtalya, Fransa, Macaristan, Yunanistan) Müzik Kültürleri | |
14 | Kuzey Amerika (Kızılderili, Afro-Amerikan ve Amerikan Folk) Müzik Kültürleri | |
15 | Dönem Konularının Genel Tekrarı | |
16 | Final Değerlendirme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Haviland, A. W. (ed.). (2008). Kültürel Antropoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
---|---|
2. Hood, M (ed.). (1980). Musics of Many Cultures. Berkeley: University of California Press. | |
3. Kaplan, A. (2005). Kültürel Müzikoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık. | |
4. McLean, M. (2006) Pioneers of Ethnomusicology. Florida: Llumina Press. | |
5. Myers, H. (ed.). (1993). Ethnomusicology, Historical and Regional Studies. London: MacMillan Press. | |
6. Myers, H. (ed.). (1992). Ethnomusicology. London: MacMillan Press. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 19 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Metalurji ve Malzeme mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini ve malzeme sistemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Malzeme sistemlerinin yapıları, özellikleri, işlenmesi ve performansına ilişkin bilim ve mühendislik ilkelerini anlar. | |||||
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve uygun malzemeyi seçme becerisi; bu amaçla modern tasarım ve malzeme seçim yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||
5 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Metalurji ve Malzeme Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistiksel ve bilgisayar yöntemlerini de kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
12 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 4 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |