AKTS - Sayısal Yöntemler
Sayısal Yöntemler (ISL505) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sayısal Yöntemler | ISL505 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler (B Grubu) |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı yönetimin karar verme sürecindeki sayısal yaklaşımların tanıtılması ve işletmelerde uygulanmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yöneylem araştırması, karar problemlerinin yapısı ve çözümü, doğrusal programlama, doğrusal programlamanın matematiksel yapısı, doğrusal programlamanın çözüm teknikleri, grafiksel yöntem, Simpleks yöntemi, ulaştırma problemleri, ulaştırma problemlerinin matematiksel yapısı, ulaştırma problemlerinin çözümü, MODİ testi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yöneylem araştırmasına giriş | Winston ünite 1 |
2 | Karar modelleri | Timör, M. bölüm 2 |
3 | Doğrusal programlama modeli | Timör,M., bölüm 2 |
4 | Doğrusal programlama modelinin formülasyonu ve ilgili problemlerin çözümü | Timör, M. Bölüm 2,6 |
5 | Doğrusal programlama modelinin çözümü | Timör, M. , Bölüm 2,3,6 |
6 | Duyarlılık analizi | Timör, M., Bölüm 4 |
7 | Dualite | Timör,M., Bölüm 5 |
8 | Excel SOLVER ile çözüm uygulamaları | |
9 | Ödev sunumları | |
10 | Vize sınavı | |
11 | Taşımacılık problemleri | Timör, M., Bölüm 7 |
12 | Atama problemleri | Timör, M., Bölüm 7 |
13 | sunumlar | |
14 | Şebeke analizi: CPM and PERT | Timör, M., Bölüm 12,13 |
15 | sunumlar | |
16 | final sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. Hamdy A. TAHA, “Yöneylem Araştırması”, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2003. |
---|---|
3. Frederick S. Hillier, Gerald J. Lieberman, “Introduction to Operations Research”, 8th Edition, McGraw-Hill, New York, 2005. | |
4. Bernard W. Taylor, “Introduction to Management Science”, 7th Edition, Prentice Hall, Uper Saddle River, N.J., 2002. | |
4. Wayne L. Winston, Operations Research, Applications and Algorithms | |
Ders Kitabı | 5. Mehpare Timor, Yöneylem Araştırması, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 20 |
Sunum | 3 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Türkiye ve dünya ticaret ve ekonomisi ile ilgili kapsamlı bilgi edinmek. | |||||
2 | Çağdaş ve güncel uluslararası ticaret ve lojistiği bilgisi alarak bu alanlarda yeteneğini geliştirmektir. | |||||
3 | Uluslararası işletmecilik, uluslararası pazarlama, uluslararası dağıtım, uluslararası yönetim, lojistik, mikro ve makro ekonomi, uluslararası ekonomi kuramı ve politikası, uluslararası ticaret kuramları, dış ticaret mevzuatı, gümrük işlemleri ve de uluslararası pazarlama araştırmaları ve uluslararası yatırım konularında güncel bilgilerle donanmak. | |||||
4 | Uluslararası işletmecilik, uluslararası lojistik, uluslararası ekonomi ve uluslararası ticaret alanında kavramsal ve analitik öngörü ve çözümleme yapma becerisini edinir. | |||||
5 | Uluslararası düzeyde lojistiği, dağıtım kanalları ve dağıtım kanallarının alt dalları olan uluslararası toptancılık ve uluslararası perakendecilik bilgileri elde edinir. | |||||
6 | Uluslararası ticaret ve lojistiği alanında edinilecek güncel ve kapsamlı bilgi ile mevcut pozisyonlarda daha verimli çalışma ve gelecekte yüksek pozisyonlara aday olma imkânı kazanır. | |||||
7 | Küresel bir bakış açısı ile uluslararası işletmecilik, ticaret ve ekonomi konularını değerlendirme imkânı bulur. | |||||
8 | İhracat ve ithalat işlemleri ve de uygulamaları konusunda kapsamlı bilgi edinir. | |||||
9 | Sürekli gelişen ve değişen ve de sürekli rekabetin arttığı ticaret ortamında kendisini geliştirme fırsatı bulur. | |||||
10 | Uluslararası ticaret hukuku ve mevzuat ile ilgili bilgi edinir. | |||||
11 | Uluslararası işletme dış çevresini daha geniş ve kapsamlı görme ve çözümleme fırsatı edinir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 |